Hylla
Författare/Namn
Titel Allt du behöver veta om varumärken
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Ämnesord
ISBN
Antal i kö:
*000 am
*001143629
*00520110902081535.0
*007
*008110811s2011 sw ||||e |00| 0|swe
*020 $a978-91-47-09660-2
*035 $a(SE-LIBR)12280749$x12280749
*08204$a658.827$222/swe
*084 $aQbla$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aAmnéus, Anders
*24510$aAllt du behöver veta om varumärken /$cAnders Amnéus
*250 $a1. uppl.
*260 $aMalmö :$bLiber,$c2011
*300 $a144 s. :$bill. ;
*592 $aClip2MM$b2011-09-19
*653 $aVarumärken
*653
*850 $aLoBj
*852 $cQbl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
1. Varför försöker man göra sig märkvärdig? 7 Att göra sig märkvärdig 7 Den upplevda sanningen är den verkliga sanningen 9 Hur uppkom varumärken? 13 En fråga om identitet 16 2. Vad är ett varumärke? 18 Hur kan saker och organisationer ha en identitet? 18 Vad är egentligen ett varumärke? 20 Hur fungerar vi inuti huvudet? 21 Hur fungerar vi tillsammans? 23 Det handlar om kategorier 28 Olika synsätt inom varumärkesforskning 30 3. Varumärkets byggstenar 38 Vad handlar alla svåra ord om - och vad är det vi ska göra? 38 Med vilka stenar bygger du ditt varumärke? 41 Positiva och negativa aspekter av ett varumärke 49 4. Så här bygger du varumärkets kärna 52 Steg 1: Målsättning 53 Steg 2: Marknadsanalys 53 Steg 3: Hitta känslan 55 Steg 4: Vad tänker man på när man tänker på dig? 56 Steg 5: Vad vill du att man ska tänka på när man tänker på dig? 60 Steg 6: Varför är du bäst? 61 Steg 7: Positionera 64 Steg 8: Checka känslan 68 5. Så här bygger du varumärkets stil 70 Steg 9: Gestalta känslan 71 Steg 10: Gestalta varumärket 74 Steg 11: Dokumentera 90 Andra sätt att bygga varumärken 90 6. Varumärkets kommunikation 91 Ett varumärke ska kunna översättas 92 Varumärkeslöften 93 Det som omger varumärket hjälper till att bygga varumärket 95 7. Arbeta med existerande varumärken 98 Undersöka ett varumärke 98 Problem med varumärket 101 Vad kan man göra åt eländet då? 103 Utveckla varumärkets framtida möjligheter 106 Annat som kan vara bra att veta om varumärken 110 8. Så här bygger du en varumärkesarkitektur 114 Varför ska man ha flera varumärken? 114 Olika sätt att organisera sina varumärken 116 9. Så här vårdar du ett varumärke 121 Immaterialrätten 121 Varumärkesskydd 122 Designskydd/Mönsterskydd 123 Registrering av domännamn 124 Varumärkesskydd som konkurrensbegränsande åtgärd 124 Till sist: Låt inte ditt varumärke förfalla! 126 Sammanfattning 127 Bilaga: Andra varumärkessystem 131 Jean-Noël Kapferer 131 David A Aaker 134 Varumärkesordlista 137 Tips på vidare läsning 144