Webbsök

Att läsa och skriva i förskolan
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Författare/Namn
Titel
  • Att läsa och skriva i förskolan
SAB Klassning
Upplaga
  • 1. uppl.
Omfång
  • 271 s. ill. 24 cm
Term
ISBN
  • 9789144068596
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00012819cam a2202389 a 4500
*001143909
*00520180103094136.0
*008110804s2011    sw ||||e||||||000 0|swe| 
*020  $a9789144068596$qinb.
*035  $5Bo$a(Bo)485286
*035  $a(SE-LIBR)12278357
*041  $aswe
*08204$a372.2109485$222/swe
*084  $aEm.01$2kssb/8 (machine generated)
*084  $5La$aEab.01$2kssb/8
*1001 $aFast, Carina,$d1944-$0286678
*24510$aAtt läsa och skriva i förskolan /$cCarina Fast.
*250  $a1. uppl.
*300  $a271 s.$bill.$c24 cm
*650 7$aLäs- och skrivinlärning
*650 7$aFörskolan
*650 7$aLäsprocessen$zSverige
*650 7$aSkrivprocessen$zSverige
*650 7$aLiteracy
*650 7$aLitteraturpedagogik i förskolan
*650 7$aSpråkutveckling
*650 7$aBarns språkliga berättande
*650 7$aLäsundervisning
*650 7$aLäsprocessen$xförskolan$zSverige
*650 0$aEducation, Preschool
*650 7$aLäs- och skrivkunnighet$xförskolan
*852  $hEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

MTM:s talboksannotation: Barn växer upp i rika textvärldar som de funderar över, lever sig in i och försöker förstå. I denna bok presenteras en forskningsstudie förlagd till förskolan Plantan. I ord och bild låter förf. både barn och pedagoger komma till tals samt förklarar hur den praktiska verksamheten går hand i hand med teorier om barns läs- och skrivutveckling. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma pedagoger inom förskolan Förlagsinformation: Barn växer upp i rika textvärldar som de funderar över, lever sig in i och utforskar för att förstå. Inte minst skriftspråket väcker deras förundran. Det är därför viktigt att förskolan kommer barnen till mötes och bygger vidare på de erfarenheter och kunskaper barnen har om bilder, symboler och andra skriftspråkliga uttryck. I denna bok presenteras en forskningsstudie förlagd till förskolan Plantan. I ord och bild låter Carina Fast både barn och pedagoger komma till tals samt förklarar hur den praktiska verksamheten här går hand i hand med teorier om barns läs- och skrivutveckling. På Plantan förekommer ständigt läsande och skrivande utan att pedagogerna har som ambition att lära barnen läsa och skriva. I stället är det den uttryckliga viljan att väcka barnens nyfikenhet på skriftspråket som styr arbetet. I leken och via berättande, i bildskapande och i samband med ny teknik deltar barnen i läs- och skrivaktiviteter som de ofta initierat själva. Här får barnens kreativitet och utforskande blomma och deras självkänsla växa. Boken vänder sig till blivande och verksamma pedagoger inom förskolan men också till andra som är intresserade av yngre barns läs- och skrivutveckling

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
B ex 1Utlånat15.01.2024Bjärred vuxenavdelningEab