Hylla
Författare/Namn
Titel
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Ämnesord
ISBN
Antal i kö:
*00001734cam 12200505 a 4500
*001145681
*00520111116072047.0
*007
*008110811s2011 sw ||||e |00| 0 swe
*020 $a978-91-47-09601-5
*035 $a(SE-LIBR)12280745$x12280745
*035 $a12280745
*08204$a302.2244$222/swe
*084 $aBra$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aLindbom, Tomas
*24510$aSkriv för att bli läst! /$cTomas Lindbom
*250 $a1. uppl.
*260 $aMalmö :$bLiber,$c2011
*300 $a130 s.
*592 $aClip2MM$b2011-11-17
*653 $aSkriftlig framställning
*850 $aLoBj
*852 $cFc.06
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 6 DEL 1 KOMMUNIKATION 9 1. Skriv så att folk läser 10 Ord ger makt! 10 Texter ska kommunicera 11 Var personlig och konkret 12 Gestalta i texten 13 Konflikt och annan dramaturgi 16 Visa känslor 19 Mina bästa råd 20 2. Planera och disponera en text 21 Hitta en effektiv form 21 Skapa, skriv och redigera 22 Mina bästa råd 28 3. Välj rätt medier och kanaler 29 Medier viktiga för din kommunikation 29 Mediekonsumtion i gamla och nya medier 30 Informera i gamla medier 31 ...och möt människor i de nya sociala medierna 32 Medveten om medielandskapet 32 Mina bästa råd 33 4. Lär känna läsaren 34 Ordet målgrupp är föråldrat 34 Livsstilsgrupp attraherar 35 Tilltalet till läsaren - en platsannons 36 Tilltalet till läsaren - information på nätet 38 Mina bästa råd 41 5. Skriv texter som informerar och påverkar 42 Informera eller påverka 42 Disponera texter 43 Mina bästa råd 46 DEL 2. PRODUKTION 47 6. E-post för ett kort budskap 48 E-post för professionell användning 48 Språk och ton 50 Mina bästa råd 53 7. Säljbrev och inbjudningar som lockar 54 Säljbrevet ska vara säljande 54 Inbjudan ska vara välkomnande 58 Mina bästa råd 62 8. Påverka med offerter 63 Enklare och mer komplicerade offerter 63 Varuofferter 64 Tjänsteofferter 67 Mina bästa råd 68 9. Informations- och säljtexter på webb och papper 69 Skriva på webb eller papper 69 Tilltalet i informations- och säljtext 70 Exempel på informationstexter 71 Bra informationstexter 74 Exempel på säljtexter 76 Bra säljtexter 78 Mina bästa råd 80 10. Rapporter - texter för problemlösning 81 Informerande och påverkande rapporter 81 Disposition av en rapport 82 Mina bästa råd 86 11. Skriv på ett journalistiskt sätt 87 Nyhetsnotiser 87 Webbsidans möjligheter 91 Nyhetsbrevet - via e-post 92 Krönikor 93 Reportage 98 Mina bästa råd 100 12. Skriv i sociala medier 101 Annorlunda kommunikation på webben 101 Relationsbyggande i sociala medier 103 Det precisa språket på Twitter 112 Mina bästa råd 113 13. Språket i texterna 114 Språket avslöjar avsändaren 114 Var tanke för sig 115 Tänk på ordningsföljden 116 Undvik passivformer av verb 117 Verb ger rörelse 118 Några språkliga detaljer 118 Mina bästa råd 121 Litteraturförteckning 122 Lösningar 123