Hylla
Författare/Namn
Titel Fritidshem : vägledning - pedagogiskt förhållningssätt
Utgivning, förlag, etc. Natur Kultur Läromedel Stockholm : 2011
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Ämnesord
ISBN
Antal i kö:
*00002661cam 12200709 a 4500
*001145920
*00520111116071143.0
*008110714s2011 sw ||||e |00| 0 swe c
*020 $a978-91-27-42311-4
*035 $a(SE-LIBR)12241994$x12241994
*035 $a12241994
*08204$a372.18$222/swe
*084 $aOhka-c$2kssb/8 (machine generated)
*084 $aEmib.02$2kssb/8
*1001 $aAndersson, Lars
*24510$aFritidshem :$bvägledning - pedagogiskt förhållningssätt /$cLars Andersson
*250 $a1. uppl.
*260 $aStockholm :$bNatur Kultur Läromedel$c2011
*300 $a140 s. :$bill. ;
*592 $aClip2MM$b2011-11-23
*653 $aPedagogiska aspekter
*653 $afritidshem
*850 $aLoBj
*852 $cOh
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Inledning 7 1 Fritidshemmets roll i skolan 9 Fritidshem 9 Fritidshemmet - en del av skolan 10 Samarbete mellan verksamheterna 11 Kulturmöten 14 2 Offensiva fritidshem 21 Pedagogiska utvecklingsprocesser 21 Aktivt pedagogiskt förhållningssätt 21 Aktivt vetenskapligt förhållningssätt 24 Gemensamma utvecklingsområden 28 3 Att möta barnet 31 Färdighetsutveckling hos barn 31 Formulera frågeställningar 32 Tolka situationer 37 Arbeta med tankebilder 39 Skapa modellsituationer 42 Barn med dolda handikapp 43 Dokumentation i tre steg 45 Pedagogiska tankemodeller 47 Pedagogisk kommunikation 51 Barnsamtal 52 Låt barnen reflektera 56 Konflikthantering 59 Att skapa gemensam struktur 64 Preciserad social kompetensutveckling 84 Utvecklingsbanor 84 Rollutveckling 92 Drottningar 101 Tvingande strategi 104 Sociala lekfärdigheter 108 Regellekar och rollekar 111 Barns självbild 115 Barn i lärsamhället 127 Lärprocesser på fritidshem 130 Vuxnas förhållningssätt till barns lärande 135 Slutord 139 Referenslitteratur 140