Webbsök

Barn och elever i svårigheter : en pedagogisk utmaning
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eu
Författare/Namn
Titel
  • Barn och elever i svårigheter : en pedagogisk utmaning
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2012
SAB Klassning
Upplaga
  • 1. uppl.
Omfång
  • 152 s. ;
Ämnesord
ISBN
  • 978-91-44-07944-8
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00004007cam 12201057 a 4500
*001155583
*00520120628120719.0
*007   
*008120326s2012    sw ||||e     |00| 0 swe  
*020  $a978-91-44-07944-8
*035  $a(SE-LIBR)12736961$x12736961
*035  $a(Burlöv)89114
*08204$a371.9$223/swe
*084  $aEu$2kssb/8 (machine generated)
*084  $aEaa$2kssb/8
*1001 $aNilholm, Claes
*24510$aBarn och elever i svårigheter :$ben pedagogisk utmaning /$cClaes Nilholm
*250  $a1. uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2012
*300  $a152 s. ;
*592  $aClip2MM$b2012-09-14
*653  $aElever med särskilda behov
*653  $aSpecialpedagogik
*653  $aPedagogisk psykologi
*852  $cEu
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Boken behandlar förskolans och skolans arbete med barn och elever som redan är eller riskerar att hamna i svårigheter. Forskning beskriver förskolans och skolans möjlighet att påverka dessa barns och elevers utveckling på ett positivt sätt samtidigt som det finns en mycket stark tradition av att individualisera svårigheter i skola och förskola. Författaren argumenterar därför för att det är viktigt att utmana traditionen och börja se barns och elevers upplevda svårigheter som en pedagogisk utmaning. Frågor som diskuteras&& i boken är: - Vilket är målet med den pedagogiska verksamheten för barn och elever i svårigheter? - && Vad beror svårigheterna på? - Hur ska lärare arbeta utifrån vetenskap och beprövad erfarenhet? - Vad innebär det att arbeta evidensbaserat ?&& - Hur kan lärares makt tolkas? - Kan förskola och skola undvika att identifiera barn och elever som avvikare? På grund av bokens breda ansats rekommenderas den till både blivande och verksamma lärare i förskola och skola samt barn- och elevhälsovårdspersonal. Boken vänder sig också till blivande och verksamma psykologer och socionomer. Även beslutsfattare på olika nivåer i samhället kan ha behållning av boken.

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
B ex 1Utlånat14.01.2024Bjärred vuxenavdelningEu