Hylla
Författare/Namn
Titel Kundrelationer i sociala medier
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Serie
Anmärkning: Allmän Omslag: "Din genväg till framgång" Pliktex.
Term
Ämnesord
ISBN
Antal i kö:
*00006255cam a2201309 a 4500
*001157431
*00520160223082658.0
*008120829s2012 sw ||||e||||||000 0|swe|
*020 $a9789147098859$qinb.
*035 $5Bo$a(Bo)503755
*035 $a(SE-LIBR)13512934
*041 $aswe
*08204$a302.231$223/swe
*084 $aBs$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aKönig, Stephanie,$d1966-
*24510$aKundrelationer i sociala medier /$cStephanie König ; [teckningar: Ranelids reklambyrå]
*250 $a1. uppl.
*264 1$aMalmö :$bLiber,$c2012
*300 $a64 s.$bill.$c21 cm
*4900 $aExec
*500 $aOmslag: "Din genväg till framgång"
*500 $5Li$aPliktex.
*650 7$aKundrelationer
*650 7$aSociala medier
*650 0$aSocial media
*650 0$aCustomer relations
*653 $asociala medier
*852 $cQbl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
TPB:s talboksannotation: Om att skapa goda kundrelationer vi sociala medier. Författaren menar att sociala medier har gett företag och kunder en nya arena att kommunicera på och de är effektiva verktyg för att få direkt kontakt med kunder. Framgångsrika företag ser till att kunderna känner sig värdefulla och lyssnade på och det är lätt att åstadkomma via sociala medier. Författaren är konsult med fokus på utbildning
Executive summary 3 1. Nya tider och möjligheter 6 2. Ser du till kundernas bästa? 8 Svårt att nå fram till kundtjänster 9 Är kundtjänsten något annat än en kostnad? 10 Skapa en relation i sociala medier 11 3. Sociala medier 13 Allt fler vill vara med 13 Relationer och dialog 14 4. Förändrat köpbeteende 16 Två strategier 17 Att gilla eller inte gilla 19 5. Möjligheter och farhågor 20 Vad kostar det? 20 Att mäta eller inte mäta 21 Måste alla använda sociala medier? 21 Låt marknadsavdelning och kundservice samarbeta 22 Det kommer ta mycket tid 23 Alla kommer att se vad vi säger 23 Det kanske bara skrivs en massa negativt 24 Innovativt sätt att använda sociala medier 24 6. Så här kommer du igång med sociala medier 26 Tillsätt en projektgrupp 26 1. Lyssna utåt 27 2. Lyssna inåt 27 3. Lyssna på kunder 27 4. Hur använder kunderna sociala medier? 28 5. Hur kan sociala medier stärka relationerna? 28 6. Se över policy för kommunikation 29 7. Förbered för integration 31 8. Vilka ska göra jobbet? 32 9. Avrapportering och beslut 32 7. Förbered dina medarbetare 33 Utbilda och träna 33 Transparens 34 8. Delta, utvärdera och lyssna 36 Resultatet av aktiv och medveten dialog 37 9. Ju längre bort du är, desto tuffare vågar du kritisera 39 Folk beter sig olika i olika sammanhang 40 10. Förbered kriskommunikation och svåra situationer 44 Nappa inte på dem som vill tjafsa 44 Hantera besvärliga personer 45 Se dina hjälpare 48 11. Om drevet går 49 Om mediedrevet kommer 49 12. Att använda sociala medier för internt bruk 51 Securitas använder sociala medier internt 51 Boxon 53 13. Fem inspirerande förebilder 54 Katrineholms kommun 54 Haléns postorder 55 SEB 55 Zappos 56 Footway 57 14. Kom igång-checklista 59 15. Vanliga uttryck och termer 61 Bildverktyg 61 Facebook 61 Googles växande värld 62 LinkedIn 62 Twitter 62 Wiki 63 Viral marknadsföring 63 YouTube 63 Lästips och källor 64