Webbsök

Litteraturläsning i förskolan
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Författare/Namn
Uniform titel
Titel
  • Litteraturläsning i förskolan
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2013
SAB Klassning
Upplaga
  • 1. uppl.
Omfång
  • 128 s. : ill. ;
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
Geografiskt namn
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
  • 9789144078137
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00003113cam 12200865 a 4500
*001165444
*00520130808194611.0
*007   
*008130426s2013    sw ||||e     |||| 0 swe c
*020  $a9789144078137
*035  $a(BOKR)9789144078137
*035  $5BOKR
*035  $a(SE-LIBR)14083669$x14083669
*035  $a(Burlöv)95577
*08204$a372.4$223/swe
*0830 $a418.4$223/swe
*084  $aEabf.02$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aDamber, Ulla
*240  
*24510$aLitteraturläsning i förskolan /$cUlla Damber, Jan Nilsson, Camilla Ohlsson
*250  $a1. uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2013
*300  $a128 s. :$bill. ;
*500  
*520  
*592  $aClip2MM$b2013-08-09
*651 4$aSverige$0163435
*653  $aLitteraturläsning
*653  $aförskolepedagogik
*7001 $aNilsson, Jan
*7001 $aOhlsson, Camilla
*850  $aLoBj
*852  $cEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Tidiga textmöten hjälper barn att utveckla strategier i sin senare&& läsning och ger dem en inre motivation att söka läsupplevelser&& och kunskap om omvärlden. Den tidiga läsningen sätter på så vis&& spår i den fortsatta litteratur- och språkutvecklingen, men också&& i kunskapsutvecklingen i stort.&& Men hur arbetar förskolepersonal med uppdraget att grundmura&& nyfikenhet och lust till läsning? Och hur kan litteraturläsningens&& potential som kunskapskälla tas tillvara?&& I bokens första del undersöker författarna vilka förutsättningar&& barnen ges vid ett antal förskolor i Sverige att utveckla kunskap&& med litteraturens hjälp. I den andra delen resonerar de kring&& tematiskt arbete i förskolan och vilken funktion läsning av skönlitteratur&& kan ha i sådana sammanhang. Men de ger även konkreta&& planeringsförslag på teman teman om familjekonstellationer och&& om natur, djur och miljö där ett uttalat syfte med litteraturläsningen&& är just att stödja barnens kunskapsutveckling.&& Litteraturläsning i förskolan vänder sig främst till blivande och yrkesverksamma förskollärare.&& Den erbjuder också värdefull läsning för bibliotekarier som&& samarbetar med förskolan.&&

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
B ex 1Utlånat15.01.2024Bjärred vuxenavdelningEab