Hylla
Författare/Namn
Uniform titel
Titel Sju råd som tar ditt varumärkesbyggande från skitsvårt till skitenkelt
Utgivning, förlag, etc. Printz Publishing, Stockholm : 2013
SAB Klassning
Omfång
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
Ämnesord
ISBN
Antal i kö:
*00001641cam 12200469 a 4500
*001169533
*00520131206102609.0
*007
*008130522s2013 sw ||||e |00| 0 swe d
*020 $a9789187343094
*035 $a(BOKR)9789187343094
*035 $a(SE-LIBR)14217448$x14217448
*08204$a658.827$223/swe
*084 $aQbla$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aFriberg, Mikael
*240
*24510$aSju råd som tar ditt varumärkesbyggande från skitsvårt till skitenkelt /$cMikael Friberg
*260 $aStockholm :$bPrintz Publishing,$c2013
*300 $a187 s. :$bill. ;
*500
*520
*592 $aClip2MM$b2013-12-07
*653 $aVarumärken
*653
*7001
*850 $aLoBj
*852 $cQbl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
FÖRORD 9 INLEDNING Vad skulle du säga 13 Vem jag är 15 Vem är du? 17 Nog krävs det lite mod, allt 19 Förnuft. Helst sunt 21 KAPITEL 1 Nu handlar det bara om dig [Din idé] Vad vill du bli känd för? 27 Inled en kärleksaffär med dig själv 29 Har du hört talas om Köpstegen? 31 Ett skitbra exempel 33 Vilket blev mitt löfte? 35 Vad är din vision? 37 Sammanfattning 40 Övning 41 KAPITEL 2 Allt är skitenkelt. När man kan det [Din varumärkesplattform] När idén väl är där, börjar frågorna 47 Ibland är det bra att kategorisera 48 Gillar du musik? 50 Har du koll på din position? 52 Varför det är så bra med en varumärkesplattform 55 Ska vi leka affär? 60 Var hittar man all fakta då? 62 Sammanfattning 64 Övning 65 KAPITEL 3 Vem skulle sakna dig om du inte fanns? [Din målgrupp] Hur ser din stam ut? 73 Vad är det med Bruce och Beyoncé? 75 Bjud in andra att bygga med dig 77 Vad har din stam gemensamt? 79 Börja baklänges, det är enklare 81 Inget gör dig så glad som att göra någon gott 83 Sammanfattning 85 Övning 86 KAPITEL 4 Ditt löfte är ditt varumärke [Ditt varumärkes laddning] Ditt löfte är ditt kontrakt med dina kunder 93 Har du laddat ordentligt? 95 Att gå på grönt 97 Exemplens kraft 99 Sammanfattning 104 Övning 105 KAPITEL 5 Värva bara människor som delar din vision [Dina medarbetare] Omge dig bara med människor som tror på det du gör 111 Om du är Lennon, vem är McCartney? 113 Medarbetare som blir sedda gör bättre ifrån sig 115 Att tjäna pengar är en sak, men att göra skillnad är värdefullt på riktigt 117 Har du tid? 119 Du vet att det är ett lagarbete du håller på med? 121 Lär av dina misstag och njut av din framgång 123 Sammanfattning 125 Övning 126 KAPITAL 6 Glöm inte att alltid vara nykär i dina kunder [Dina kundrelationer] Ta aldrig någon för givet 133 Ta reda på vad dina kunder tycker om 135 Ta emot kritik som om det vore smicker 137 Gör en uppföljning med dina kunder 139 Lite matnyttigt om att bygga kundrelationer 141 Överraska! Överraska! Överraska! 143 Belöna dina kunder, om och om igen 145 Sammanfattning 147 Övning 148 KAPITEL 7 Inget bygger ett varumärke som en bra historia [Din story] Bli en riktig historieberättare 155 Att hålla dina kunder nyfikna 157 Snabbkurs i storytelling 159 Jag kvittrar min historia 161 När du ska kommunicera och när du ska informera 163 Att hitta rätt plats för din historia 166 Underbart är kort 168 Sammanfattning 169 Övning 170 BONUSMATERIAL [Några reflektioner] Hur mycket får det vara värt? 177 Om det är något du ska vara bra på så är det 179 Hur jag hittade enkelheten 181 Att fylla huvudet med bra saker 183 Att få användning för sin hobby i sitt jobb 185 Det begåvade i att skaffa en mentor 187