Webbsök

Det berättande barnet : stimulera förskolebarn att uttrycka sig i ord
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Författare/Namn
Uniform titel
  • Det fortællende barn.
Titel
  • Det berättande barnet : stimulera förskolebarn att uttrycka sig i ord
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2013
SAB Klassning
Omfång
  • 175 s. : ill.
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
Term
Ämnesord
ISBN
  • 9789144091501
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00003690cam 12200985 a 4500
*001170859
*00520140110172018.0
*007   
*008131003s2013    sw ||||e     |00| 0 swe d
*020  $a9789144091501
*035  $a(BOKR)9789144091501
*035  $a(SE-LIBR)14721646$x14721646
*0411 $aswe$hdan
*08204$a372.6049$223/swe
*084  $aEabf.02$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aThomsen, Pia
*24014$aDet fortællende barn.
*24514$aDet berättande barnet :$bstimulera förskolebarn att uttrycka sig i ord /$cPia Thomsen ; översättning: Ulrika Jakobsson
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2013
*300  $a175 s. :$bill.
*520  
*592  $aClip2MM$b2014-01-15
*650 0$aEducation, Preschool
*650 0$aLanguage acquisition
*650 0$aChildren$xLanguage
*653  $aförskolepedagogik
*653  $aBarnspråk
*653  $aSpråkutveckling
*653  $aförskolor
*850  $aLoBj
*852  $cEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Förskolebarn har en enorm lärandemotivation som ska aktiveras, stimuleras och sporras så tidigt som möjligt. All forskning visar att det lärande som försiggår och grundläggs i 0 6-årsåldern är basen för barnets livslånga lärande. Den allra viktigaste språkliga utvecklingen i förskoleåldern är berättelser förmågan att koppla samman ord till små sekvenser som i sin tur kopplas samman till större händelseförlopp. Att lära sig att berätta innebär att barnet tillägnar sig nya sätt att tänka och organisera tankar på. De narrativa praktikformer i förskolan som bokens författare för fram är en medveten uppgörelse med föreställningen att barn till övervägande del lär sig språk av sig själva eller av varandra. De metoder som beskrivs representerar ett alternativ till språklig utveckling i så kallad fri lek. Den röda tråden i metoden är att barn lär sig språk genom att ingå i språkliga, sociala och kognitiva gemenskaper med vuxna och att barn stimuleras kognitivt genom målinriktade aktiviteter och medvetet sociala umgängesformer. Det berättande barnet vänder sig i första hand till blivande och verksamma förskollärare.

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
L ex 1Tillgängligt Lomma vuxenavdelningEab