Hylla
Författare/Namn
Uniform titel
Titel När siffrorna skapar kaos : matematiksvårigheter ur ett special pedagogiskt perspektiv
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
Term
Ämnesord
ISBN
Antal i kö:
*00004310cam 12201153 a 4500
*001178139
*00520140710092443.0
*007
*008110707s2011 sw ||||e |00| 0 swe c
*020 $a978-91-47-10002-6
*035 $5Bo$a(Bo)490651
*035 $a(SE-LIBR)12239798$x12239798
*0411 $aswe$hnor
*08204$a371.90447$222/swe
*084 $aEu$2kssb/8 (machine generated)
*084 $aEabt$2kssb/8
*1001 $aLunde, Olav
*24010$aHvorfor tall går i ball.
*24510$aNär siffrorna skapar kaos :$bmatematiksvårigheter ur ett special pedagogiskt perspektiv /$cOlav Lunde ; översättning: Stefan Andersson
*250 $a1. uppl.
*260 $aStockholm :$bLiber,$c2011
*300 $a239 s.
*520
*592 $aClip2MM$b2014-09-10
*650 7$aDyskalkyli
*650 7$aSpecial undervisning
*650 0$aSpecial education
*650 0$aAcalculia
*653 $aSpecial pedagogik
*850 $aLoBj
*852 $cEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord till den svenska utgåvan 4 Förord 9 1. Inledning 11 2. Ett nytt forskningsområde växer fram 15 3. Terminologi och definitioner 28 4. Vad kännetecknar matematiksvårigheter? 43 5. Vad säger forskningen om hur matematiksvårigheter uppkommer? 76 6. Matematiksvårigheter i samspel med andra svårigheter 112 7. En integrerad arbetsmodell: Working Memory 135 8. Kartläggning och utredning av matematiksvårigheter 151 9. Vad fungerar för barn med matematiksvårigheter? 166 Avslutning 186 Litteratur 189 Noter 215 Register 237