Hylla
Författare/Namn
Titel God läsutveckling : kartläggning och övningar
Utgivning, förlag, etc. Natur Kultur Läromedel Stockholm : 2014
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*00000704cam a2200229 a 4500
*001182065
*00520151031084504.0
*007
*008140317s2014 sw ||||e |00| 0 swe d
*020 $a9789127437517
*035 $a(BOKR)9789127437517
*035 $a(SE-LIBR)16211243$x16211243
*08204$a372.4$223
*084 $aEaaca $2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aLundberg, Ingvar,$d1934-2012.
*24510$aGod läsutveckling :$bkartläggning och övningar /$cIngvar Lundberg, Katarina Herrlin
*250 $a3., utök. uppl.
*260 $aStockholm :$bNatur Kultur Läromedel$c2014
*300 $a92 s. :$bill.
*520
*592 $aClip2MM$b2015-11-19
*653
*653
*7001 $aHerrlin, Katarina,
*852 $cEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
God läsutveckling 5 Varför behövs kartläggning? 5 Barn är olika - och alla måste bli sedda 6 En läsprofil för varje elev 6 Metodiska övningar stimulerar läsutvecklingen 7 Barn utvecklas på olika sätt 7 Objektiva test ger större säkerhet i bedömningen 8 Vad ger kartläggningen? 8 När och hur ska kartläggningen genomföras? 9 Läsutvecklingens olika dimensioner 9 Delarna samspelar och skapar en helhet 11 De fem dimensionerna 13 1 Fonologisk medvetenhet 13 2. Ordavkodning 15 3 Flyt i läsningen 16 4 Läsförståelse 17 5 Läsintresse 19 Kartläggning 22 Läsprofilen synliggör elevens läsutveckling 22 Hur långt ska man ha nått under de tidiga skolåren? 23 Lärarens kartläggningsschema - Kopieringsunderlag 24 Elevens eget kartläggningsschema - Kopieringsunderlag 26 1 Övningar i fonologisk medvetenhet 29 2 Övningar i ordavkodning 39 3 Övningar i flytande läsning 51 Upprepad läsning 57 4 Övningar i läsförståelse 59 5 Läsintresse 71 Test och prov 77 Den tidiga skrivutvecklingen 85 Litteratur 90