Hylla
Författare/Namn
Uniform titel Inside the primary black box.
Titel Bedömning för lärande i årskurs F-5 : inne i "the primary black box"
Utgivning, förlag, etc. Stockholms universitets förlag : Stockholm : 2012
SAB Klassning
Omfång
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
Konferensnamn
Term
Ämnesord
Medarbetare
Institution
ISBN
Antal i kö:
*00004380cam 12201057 a 4500
*001182399
*00520140816094917.0
*007
*008120307s2012 sw ||||e |00| 0 swe c
*020 $a978-91-7656-680-0
*035 $a(SE-LIBR)12636721$x12636721
*035 $a12636721
*0411 $aswe$heng
*08204$a372.12710941$223/swe
*084 $aEmk.02$2kssb/8 (machine generated)
*084 $aEab.02$2kssb/8
*1001 $aHarrison, Christine
*24010$aInside the primary black box.
*24510$aBedömning för lärande i årskurs F-5 :$binne i "the primary black box" /$cChristine Harrison och Sally Howard ; översättning: Margareta Oscarsson ; [sakgranskning: Barbro Westlund]
*260 $aStockholm :$bStockholms universitets förlag :$c2012
*300 $a56 s. ;
*500
*520
*592 $aClip2MM$b2015-01-08
*61124$5Skov$aBestsköv
*650 7$aPedagogik$xgrundskolan$2sao
*650 7$aInlärning$xutvärdering$2sao
*653 $aGrundskolan
*653 $aUtvärdering
*653 $aPedagogik
*7001 $aHoward, Sally
*7001 $aOscarsson, Margareta$4trl
*7102 $aStockholms universitet$4pbl$0130054
*850 $aLoBj
*852 $cEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 5 Tack till 6 1. Vad kan denna bok erbjuda? 7 2. Historisk tillbakablick 9 3. Mål med undervisningen i F-åk 5 11 4. Principer för lärande 13 5. Att implementera formativ bedömning 17 Samtalets betydelse 17 Öppna frågor och aktiviteter 18 Uppmuntra elever att svara 22 Besvara och använda elevernas förslag 26 6. Framåtsyftande feedback 29 7. Själv- och gruppbedömning 37 8. Hur man använder summativa provformativt 45 9. Lära tillsammans - lära av andra 48 Referenser 53 Serien The Black Box Assessment for Learning 55