Hylla
Författare/Namn
Titel Allt du behöver veta om design management
Varianttitel
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
Term
Ämnesord
ISBN
Antal i kö:
*00005215pam 12201285 a 4500
*001182467
*00520141210182209.0
*007
*008110811s2011 sw ||||e |00| 0 swe
*020 $a978-91-47-09646-6
*035 $5Bo$a(Bo)481832
*035 $a(SE-LIBR)12280747$x12280747
*035 $a12280747
*08204$a658.5752$222/swe
*084 $aQbifd$2kssb/8
*1001 $aÖsterlin, Kenneth
*24510$aAllt du behöver veta om design management /$cKenneth Österlin ; [illustrationer: Kenneth Österlin]
*24610$aDesign management
*250 $a1. uppl.
*260 $aMalmö :$bLiber,$c2011
*300 $a84 s. :$bill. ;
*500
*520
*592 $aClip2MM$b2015-01-09
*650 7$aProduktutveckling$2sao$0157077
*650 7$aManagement $2sao$0153322
*650 7$amarketing$2agrovoc
*650 7$adesign$2agrovoc
*650 7$atrade marks$2agrovoc
*650 0$aNew products
*650 0$aManagement $0153322
*653 $aProduktutveckling
*653
*850 $aLoBj
*852 $cQbl
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Inledning 7 Varför behövs design management? 9 Argument för design 10 Helhetstänkande 12 1. MÅLET: att veta vart man vill komma 14 Vägen från start till mål 15 Koppla designen till affärsmålen 18 2. BUDSKAPET: att visa vem man vill vara 22 Vad vill vi kommunicera? 23 Positionen på marknaden 25 Målgruppen 27 Profilering 28 Varumärket 30 3. KANALERNA: som förmedlar budskapet 38 Kanaler för budskapet 39 Kundresan 41 4. PROCESSEN: arbetet mot målet 44 I vilka steg driver man ett designprojekt? 44 Hur styr man designarbetets inriktning? 46 Kreativitet: att hitta lösningen 50 Utvärderingen 51 Projektuppföljningen 52 Designprocessen i olika branscher 54 5. ORGANISATIONEN: vem som gör vad 60 Olika roller och ansvarsfördelning 60 Intern designavdelning eller externa designkonsulter 62 Att välja designer/designbyrå 63 Vad kostar design? 65 Vad levererar designern? 67 6. UPPFÖLJNINGEN: för en långsiktig investering 72 Investera i profilen som ett visuellt kapital 72 Att upprätthålla profilen 73 Slutord 77 Webbresurser 79 Litteratur för vidareläsning 81 Bildkällor 84