Webbsök

Bristande korttidsminne hos barn : ett träningsmaterial
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Doe
Författare/Namn
Uniform titel
  • Short-term memory difficulties in children.
Titel
  • Bristande korttidsminne hos barn : ett träningsmaterial
Utgivning, förlag, etc.
  • Argument, Varberg : 2007
SAB Klassning
Omfång
  • 130 s. : ill.
Term
Ämnesord
ISBN
  • 91-7315-189-0 (Sprialbunden)
  • 978-91-7315-189-4 (Sprialbunden)
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00002791cam 122007937a 4500
*001182571
*00520110308095605.0
*007   
*008080905s2007    sw ||||e     |00| 0|swe  
*020  $a91-7315-189-0 (Sprialbunden)
*020  $a978-91-7315-189-4 (Sprialbunden)
*035  $a(SE-LIBR)10966613$x10966613
*08204$a153.14$222/swe
*084  $aDoeab$2kssb/8
*1001 $aRudland, Joanne
*24010$aShort-term memory difficulties in children.
*24510$aBristande korttidsminne hos barn :$bett träningsmaterial /$cJoanne Rudland
*260  $aVarberg :$bArgument,$c2007
*300  $a130 s. :$bill.
*592  $aClip2MM$b2015-01-13
*650 7$aMinnet$2sao$0154230
*650 7$aKorttidsminne$2sao$0245982
*650 7$aMnemoteknik$2sao$0154305
*650 0$aMemory
*650 0$aMnemonics
*650 0$aShort-term memory
*653  $abarn
*653  $aMinnesteknik
*653  $aMinnet
*653  $aÖvningar
*653  $aTräning
*850  $aLoBj
*852  $cDoe
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Enkla, konkreta övningar för att stärka barns korttidsminne och därmed koncentrationen. Barn som har dåligt självförtroende och en negativ attityd till skolan, som har sämre resultat än genomsnittet i formella tester av receptivt språk och vars språkliga fel är spridda och oregelbundna och inte pekar ut några specifika språkliga svagheter kan lida av bristande korttidsminne. Den här boken, som är skriven av en praktiserande logoped, innehåller ett strukturerat, men ändå flexibelt program för att möta de behov som barn med bristande korttidsminne har. - Träning av korttidsminnet kan ge mycket positiva resultat. - Träningen kan ha en direkt och positiv inverkan på barnets receptiva språkfärdigheter, självförtroende och inlärningsförmåga. - I boken finns ett färdigt program med idéer för att utveckla barnets korttidsminne. - Programmet kan användas i sin helhet eller tillsammans med andra material och passar i ett individuellt åtgärdsprogram. - Boken tillhandahåller ett välstrukturerat program för individuell träning; delar av materialet kan anpassas för grupper. - Boken innehåller arbetsblad (som får kopieras). Det är ett idealiskt material för åldrarna sju till elva år, och innehåller dessutom barnvänliga protokoll och tabeller för att notera framstegen. Innehåll - Introduktion till minnesteori - Praktiska förslag för planering av träningen - Råd till föräldrar och lärare - Baslinjetest - Praktiska övningar för träning och hem-arbete - Protokoll och tabeller för att notera framstegen Boken är i första hand skriven för logopeder men är användbar även för speciallärare, lärare, undervisningspsykologer och andra som vill hjälpa skolbarn att lära in och träna minnesstrategier.

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
L ex 1Tillgängligt Lomma vuxenavdelningDoe Foliant