Webbsök

Handledning i professionsgrupper : ett systemteoretiskt perspektiv på handledning
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Författare/Namn
Uniform titel
  • Veiledning i profesjonsgrupper Svenska
Titel
  • Handledning i professionsgrupper : ett systemteoretiskt perspektiv på handledning
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 1997
SAB Klassning
Omfång
  • 152 s. 23 cm
Anmärkning: Allmän
  • 2. tr., 1998 ; 3. tr., 1999 ; 4. tr., 2000 ; 5. tr., 2001 ; 6. tr., 2001 ; 7. tr., 2002 ; 8. tr., 2004 ; 9. tr., 2005 ; 10.-11. tr., 2006 ; 12. tr., 2008 ; 13.tr., 2008 ; 16. tr., 2010
  • Orig:s titel Veiledning i profesjonsgrupper norska
Term
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
  • 9789144003641
  • 9144003641
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     cam a          4500
*001183786
*00520230706130525.0
*008020113s1997    sw |||||||||||000 0|swe| 
*020  $a9789144003641$q12. tr.
*020  $a9144003641$c270:00
*035  $99144003641
*035  $a(SE-LIBR)8352595
*0411 $aswe$hnor
*082 4$a378.17$222
*084  $aEpab$2kssb/6
*084  $aEab$2kssb/6
*1001 $aGjems, Liv
*24010$aVeiledning i profesjonsgrupper$lSvenska
*24510$aHandledning i professionsgrupper :$bett systemteoretiskt perspektiv på handledning /$cLiv Gjems ; översättning: Maud Jonsson.
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c1997
*300  $a152 s.$c23 cm
*500  $a2. tr., 1998 ; 3. tr., 1999 ; 4. tr., 2000 ; 5. tr., 2001 ; 6. tr., 2001 ; 7. tr., 2002 ; 8. tr., 2004 ; 9. tr., 2005 ; 10.-11. tr., 2006 ; 12. tr., 2008 ; 13.tr., 2008 ; 16. tr., 2010
*500  $5Mo$aOrig:s titel Veiledning i profesjonsgrupper norska
*650 7$aHandledning
*650 7$aKompetensutveckling
*650 2$aEducation, professional
*650 2$aPreceptorship
*650 2$aMentors
*650 2$aProfessional competence
*650 7$aInlärning
*650 4$aHandledning$xpedagogisk metodik
*653  $apedagogisk metodik
*653  $aHögskolan
*653  $aPedagogik
*653  $aHandledningsmetod
*653  $aHandledningsmodell
*653  $aLärarutbildning
*653  $aGrupper
*653  $aförskolor
*653  $aSkolan
*653  $aOmvårdnad
*653  $aSocialt arbete
*653  $arelationer
*653  $aHandledningsprocessen
*653  $aLärobok
*653  $aHandledarrollen
*653  $aSamtalsmetodik
*653  $aGrupprocesser
*653  $aCKK:s samling
*7001 $aJonsson, Maud$4trl
*852  $hEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Handledning är en viktig källa till lärande och utveckling som har fått stor uppmärksamhet de senaste åren. I denna bok presenteras en handledningsmodell vars syfte är att tillvarata och utveckla kompetensen i professionsgrupper som arbetar med människor. Mot bakgrund av egna erfarenheter från handledning av grupper inom förskola, skola, omvårdnad och socialt arbete visar författaren hur man lägger upp handledningen på ett systematiskt sätt så att deltagarna på bästa sätt kan utveckla sin yrkeskompetens. Utgångspunkten är ett systemteoretiskt perspektiv där förståelsen av relationer mellan människor samt mellan människor och deras omgivning står i fokus. Inledningsvis behandlas handledningsbegreppet och handledningens aktörer samt centrala systemteoretiska begrepp. Därefter följer bl.a. redogörelser för vilka omständigheter som påverkar relationen mellan handledaren och deltagarna, det enskilda samtalets struktur, vad handledaren kan göra för att utveckla handledningsprocessen i samarbete med deltagarna samt kommunikations- och grupprocesser i handledningssammanhang. Boken är lämplig som kurslitteratur inom lärarutbildning, barn- och ungdomspedagogisk utbildning samt i ämnen som pedagogik, psykologi, omvårdnad och socialt arbete. Den är även av stort intresse för yrkesverksamma inom dessa områden. Översättning: Maud Jonsson

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
B ex 1Utlånat04.12.2023Bjärred vuxenavdelningEab