Hylla
Författare/Namn
Titel Digitala arbetssätt i klassrummet : att våga ta språnget
Utgivning, förlag, etc. Gothia fortbildning, Stockholm : 2015
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
ISBN
Antal i kö:
*00004666cam 12201129 a 4500
*001185294
*00520150324164705.0
*008150109s2015 sw ||||e |00| 0 swe c
*020 $a9789172059764
*035 $a(BOKR)9789172059764
*035 $a(SE-LIBR)17371875$x17371875
*08204$a371.334678$223/swe
*084 $aEabx $2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aBruun, Sara
*24510$aDigitala arbetssätt i klassrummet :$batt våga ta språnget /$cSara Bruun
*250 $a1. uppl.
*260 $aStockholm :$bGothia fortbildning,$c2015
*300 $a156 s. :$bill. ;
*592 $aClip2MM$b2015-03-25
*850 $aLoBj
*852 $cEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 7Inledning 9 Goda relationer 10 QR-koder 11 Säkerhet 11 1. Förändra min undervisning - varför då? 14 Förändring handlar inte om ålder utan om tänk 16 Utgå från styrdokumenten 18 Projektet "Furutorp goes digital" 20 Mina förutsättningar - digitala verktyg? 24 Mobiltelefon som arbetsredskap 26 Kreativa elever 28 Modet att våga förändra 28 2. Flipped Classroom 30 Flippat klassrum kan leda till flippat lärande 31 Den mentala tankeflippen 33 Vad kan jag flippa? 34 Flippat - mer än ett Youtubeklipp? 35 Flippat klassrum för F-6 38 Ett "På spåret-tänk": Vart är vi på väg? 39 Flippade konferenser 40 Hur gör jag flippfilm i praktiken? 44 3. Fortbildning via Facebook, Twitter och det utvidgade kollegiet 55 Twitter 56 #digiskol - digitala skollyftet 58 "Engelska 6-9" och "Textbanken" 59 Samla och kategorisera internetsidor 61 Digital utvecklingstrappa 62 4. Digital verktyg förändrar ledarskapet 68 5:1-metoden - ett sätt att bygga relationer 70 Digitala verktyg bygger relationer och öppnar dörrar 72 Tillåtande klassrumsklimat 74 Tydligt ledarskap är A och O 77 5. Eleverna arbetar mot verkliga mottagare 80 Bloggen 80 Google Plus 88 Skype i klassrummet 90 Elever skapar för elever 98 eTwinning 100 Webbstjärnan.se 102 6. Att flippa sitt språkklassrum - det går väl inte? 104 "The Colour of the Human Heart" 107 Basgrupp kontra individuellt arbete 109 Genrepedagogik och flippat klassrum 112 Stödstrukturer 115 "Ticket nach Hassleholm.se" 122 Projektens koppling till LGR 11 123 Annorlunda prov 128 7. Bedömning och feedback med digitala verktyg 132 Google Apps for Education - GAFE 132 Synliggöra förmågorna 137 Kamratrespons 140 Answergarden 144 Feedback med Kaizena 147 Feedback med Screencast-O-Matic 148 Enskilt samtal 148 Slutord 150 Tack 151 Referenser 153 Ordförklaringar 156