Webbsök

Vägar till svenskt skriftspråk för vuxna andraspråksinlärare
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Författare/Namn
Titel
  • Vägar till svenskt skriftspråk för vuxna andraspråksinlärare
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2010 (Polen)
SAB Klassning
Upplaga
  • 1. uppl.
Omfång
  • 109 s. ; 23 cm
Term
ISBN
  • 978-91-44-05653-1
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00005108cam a2201273 a 4500
*001194201
*00520140211141226.7
*008091108s2010    sw ||||e     |00| 0 swe  
*020  $a978-91-44-05653-1
*035  $a(SE-LIBR)11675756
*035  $a(Burlöv)98467
*040  $aLGEN$dS
*042  $9NB
*08204$a439.7824$222/swe
*084  $aEabfct.0761$2kssb/8
*084  $aEabfct.08$2kssb/8
*1001 $aWedin, Åsa,$d1955-$0243571
*24510$aVägar till svenskt skriftspråk för vuxna andraspråksinlärare /$cÅsa Wedin ; [fackgranskning: Niclas Abrahamsson och Mariane Sellgren]
*250  $a1. uppl.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2010$e(Polen)
*300  $a109 s. ;$c23 cm
*650 7$aAndraspråksinlärning$2sao$0167446
*650 7$aSvenska som andraspråk$xstudier och undervisning$2sao
*650 0$aSecond language acquisition
*852  $hEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

MTM:s talboksannotation: Vad innebär det att som vuxen lära sig läsa och skriva på ett nytt språk, som kanske till och med använder ett annat skriftsystem? Hur skapar man förutsättningar för effektiv undervisning? Som lärare i svenska för invandrare och svenska som andraspråk möter man elever med vitt skilda förkunskaper och erfarenheter, något som ställer stora krav på lärarens egna kunskaper om språk och språkutveckling. Förlagsinformation: Vad innebär det att som vuxen lära sig läsa och skriva på ett nytt språk, ett språk som kanske till och med använder ett annat skriftsystem än vad man själv är van vid? Vilka särskilda villkor gäller för vuxnas utveckling av läsning och skrivning på svenska som andraspråk? Hur skapar man förutsättningar för en effektiv undervisning där deltagarna får möjlighet att utveckla de färdigheter som de själva ser som meningsfulla? Som lärare i svenska för invandrare och svenska som andraspråk möter man elever med vitt skilda förkunskaper och erfarenheter, något som ställer stora krav på lärarens egna kunskaper om språk och språkutveckling.

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
L ex 1Tillgängligt Lomma vuxenavdelningEab