Hylla
Författare/Namn
Uniform titel Design and technology inside the black box. Svenska
Titel Bedömning för lärande i teknikklassrummet
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*00002777cam 12200709 a 4500
*001259832
*00520151006120323.0
*008150418s2015 sw ||||e |00| 0 swe d
*020 $a9789147111961
*035 $a(BOKR)9789147111961
*035 $a(SE-LIBR)17861550$x17861550
*0411 $aswe$heng
*08204$a371.26$223/swe
*084 $aEmk $2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aMoreland, Judy
*24010$aDesign and technology inside the black box.$lSvenska
*24510$aBedömning för lärande i teknikklassrummet /$cJudy Moreland, Alister Jones och David Barlex ; översättning: Margareta Oscarsson ; [faktagranskare: Veronica Bjurulf]
*250 $a1. uppl.
*260 $aStockholm :$bLiber,$c2015
*300 $a53 s. ;
*592 $aClip2MM$b2015-10-12
*7001 $aJones, Alister
*7001 $aBarlex, David
*852 $hEm
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord till den svenska upplagan 4 Inledning 5 1. Vad kan denna bok erbjuda? 7 2. Bakgrund 9 3. Mål för teknikundervisningen 12 4. Grunder för lärande 17 5. Planering för att främja lärande 20 Planera och formulera tydliga mål 20 Planera lektioner med fokus på lärandemål 21 Att skapa en röd tråd mellan flera lektioner 23 6. Dialog i klassrummet 25 Reflektera över och samtala om teknikidéer 26 Att interagera med eleverna under tekniklektioner 30 7. Återkoppling 34 Diskutera lärandemål 35 Nästa steg i lärandet 37 8. Själv- och kamratbedömning 38 Att kritiskt granska sig själv 40 9. Att använda summativ bedömning, på ett formativt sätt 43 Att planera för summativ bedömning 43 Summativ helhetsbedömning 44 Summativ bedömning kan inkludera nästa steg i lärandet 44 10. Utvecklingsstrategi på en skola 47 11. Implementering på skolan 49 Referenser 52 Webbadresser 53