Hylla
Författare/Namn
Uniform titel
Titel Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
Utgivning, förlag, etc. Studentlitteratur, Lund : 2016
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Term
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*00005981cam 122015137a 4500
*001269963
*00520160406134614.0
*007
*008151230s2016 sw ||||e |00| 0 swe d
*020 $a9789144109701
*035 $a(BOKR)9789144109701
*035 $a(SE-LIBR)18897518$x18897518
*0411 $aswe$heng
*08204$a371.93$222
*084 $aEu$2kssb/8 (machine generated)
*084 $aEaa$2kssb/8
*1001 $aGreene, Ross W.
*24010$aLost at school.$lSvenska
*24510$aVilse i skolan :$bhur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt /$cRoss W. Greene ; översättning: Siliva Klenz Jönsson
*250 $a3. uppl.
*260 $aLund :$bStudentlitteratur,$c2016
*300 $a332 s.
*592 $aClip2MM$b2016-04-11
*650 7$aBeteendestörningar hos barn
*650 7$aElever med särskilda behov
*650 0$aBehavior disorders in children
*653 $aBarn med särskilda behov
*653 $aSkolan
*653 $aBeteendestörningar
*7001 $aKlenz Jönsson, Silvia,$4trl$0172340
*852 $hEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Några ord om den reviderade och uppdaterade upplagan 11 Förord till den tredje svenska upplagan 13 Inledning 17 1 De hårda törnarnas skola 21 2 Barn uppför sig väl om de kan 31 Outvecklade färdigheter 32 Olösta problem 46 Nya linser och nya verktyg 47 Att använda ALSUP 49 Nytajming 52 Några exempel ur verkligheten 54 Ologiska konsekvenser 59 Frågor & svar 61 Historien fortsätter ... 65 3 Plan A, B och C 75 Plan A 76 Plan B 77 Plan C 78 Frågor & svar 79 Historien fortsätter ... 84 4 Nu sätter vi igång 101 Empati 102 Definiera problemet från den vuxnas perspektiv 112 Inbjudan 115 Frågor & svar 122 Historien fortsätter ... 125 5 Fallgropar 143 Det blev Plan A i stället för Plan B 143 Oengagerad empati 144 Överhoppade steg 149 Lösningsduellen 154 Fel ordningsföljd 155 Att lita blint på Nödplan B 155 Frågor & svar 157 Historien fortsätter ... 160 6 Grädde på moset 177 Direkt färdighetsträning (med en nypa samarbete) 181 Att lösa problem tillsammans med barn med bristande språkförståelse och kommunikationsförmåga 185 "Individualiserad disciplin" 189 Frågor & svar 190 Historien fortsätter ... 194 7 En för alla, alla för en 209 Särskilda undervisningsgrupper 222 Frågor & svar 223 Historien fortsätter ... 226 8 Den lärande skolan 255 Ledarskap 256 Drivkraft till förändring 257 Strukturer för stöd och varaktig förändring 261 Historien fortsätter ... 275 9 Det handlar om liv 303 Historien fortsätter ... 304 Bilaga 1 - ALSUP 311 Bilaga 2 - Problemlösningsplan 313 Bilaga 3 - Borrningsverktyget 315 Noter 319 Refererade böcker och annan rekommenderad läsning 323 Tack 325 Om författaren 327 Register 329