Webbsök

Bygg ditt eget dataspel! : Programmera från Scratch
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Rd,u
Författare/Namn
Titel
  • Bygg ditt eget dataspel! : Programmera från Scratch
Utgivning, förlag, etc.
  • Rabén & Sjögren, 2016
SAB Klassning
Förväntad utgivningstid
  • 201607
Omfång
  • 72 s. : ill. ; 22 cm
ISBN
  • 9789129697988 (spiral)
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00002661cam 122007338a 4500
*001272393
*00520160524122506.0
*008160130s2016    sw ||||j     |00| 0 swe d
*020  $a9789129697988 (spiral)
*035  $a(BOKR)9789129697988
*035  $a(SE-LIBR)19192233$x19192233
*084  $aRd,u
*084  $aPub,u
*1001 $aJonasson, Måns
*24510$aBygg ditt eget dataspel! : Programmera från Scratch /$cMåns Jonasson ; ill. Jennifer Nystedt
*260  $bRabén & Sjögren,$c2016
*263  $a201607
*300  $a72 s. :$bill. ;$c22 cm
*592  $aClip2MM$b2016-05-25
*852  $hRd,u
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

En bok om hur man bygger sitt eget dataspel. Författaren utgår från programmeringsspråket Scratch som skapats av MIT och är gratis att använda. Med instruktioner och bilder visar han steg för steg hur man arbetar. När man följt bokens instruktioner har man skapat ett eget spel där en katt jagar en mus över skärmen. Måns Jonasson håller kurser om programmering och datorer för barn och unga.

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
L ex 1Tillgängligt Lomma barnavdelningRd,u
B ex 1Tillgängligt Bjärred barnavdelningPub,u