Hylla
Författare/Namn
Titel
Utgivning, förlag, etc. Natur Kultur Läromedel Stockholm : 2016
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Term
ISBN
Antal i kö:
*00002687cam 12200733 a 4500
*001275574
*00520160825080351.0
*008160118s2016 sw ||||e |00| 0 swe d
*020 $a9789127145535 $qinbunden
*035 $a(BOKR)9789127145535
*035 $a(SE-LIBR)19090586
*08204$a395.14 $223/swe
*084 $aDok$2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aAhola, Angela,$d1974-
*24510$aKonsten att göra intryck / $cAngela Ahola
*250 $a1. utg.
*260 $aStockholm : $bNatur Kultur Läromedel$c2016
*300 $a279 s. : $c22 cm
*650 7$aEtikettfrågor
*650 7$aSocial interaktion
*650 0$aEtiquette
*650 0$aSocial interaction
*852 $hDok
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Alla relationer börjar med ett första intryck, ett ögonblick då flera viktiga bedömningar äger rum. Det påverkar om andra kommer att vilja samarbeta med oss, anställa eller dejta oss, köpa något eller låta sig ledas av oss. Författaren skriver om några framgångsprinciper, baserat på neuropsykologi och socialpsykologi, sammanflätat med dagens kommunikationstrender, sinnesmarknadsföring och köpbeteendeforskning.
1. Ögonblicket då det avgörs 7 2. Vad är det vi vill veta om varandra? 15 3. Stereotyper, fördomar och svarta får 33 4. Summan av allt 49 5. Känslan och omständigheterna 61 6. Kroppen - hållningen och gesterna 74 7. Handtag, famntag, klapp eller kyss? 103 8. Det syns i ansiktet 111 9. Rösten som personligt varumärke 128 10. Doften av ett minne 141 11. "Det som är vackert är gott" 152 12. Att klä sig för framgång 182 13. Att se bättre ut 194 14. Göra intryck på nätet 207 15. Varumärken, företag och köpbeslut 226 16. Till sist 244 Noter 249