Hylla
Författare/Namn
Titel Samtal som verktyg : en introduktion i samtalsteknik
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Serie
Term
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*00006376cam a2201369 a 4500
*00127926
*00520190612172816.0
*008011211s1998 sw ||||e||||||000 0|swe|
*020 $a9151835266$c270:00
*035 $99151835266
*035 $5H$a38065000250810
*035 $a(SE-LIBR)7408594
*0411 $aswe$hdan
*08204$a158.7$222/swe
*084 $aDoka$2kssb/7
*084 $aOhf$2kssb/7
*084 $aVlbdö$2kssb/7
*084 $5Eshe$aDoka$2kssb
*084 $5Eshe$aVlbdö$2kssb
*084 $5Eshs$aDoka$2kssb
*084 $5Eshs$aVlbdö$2kssb
*084 $5SEE$aDoka$2kssb/6
*084 $5SEE$aVlbdö$2kssb/6
*1001 $aZimsen, Karen
*24510$aSamtal som verktyg :$ben introduktion i samtalsteknik /$cKaren Zimsen ; översättning av Maj Frisch och Holger Janson.
*249 $aSamtalen som værktøj (danska).
*250 $a4. uppl.
*264 1$aStockholm :$bPrisma,$c1998
*300 $a134, [1] s.$c19 cm
*4900 $aTema nova
*650 7$aSamtalsmetodik
*650 7$aSamtalsterapi
*650 2$aCommunication$xmethods
*650 2$aInterviews $xmethods
*650 4$aSamtalsterapi
*650 4$aSamtal
*650 4$aKommunikation
*650 4$aSamtalsmetodik
*653 $aSamtal
*653 $aSamtalsmetodik
*653 $aKommunikation
*698 $5R$bSOCIALA FRÅGOR
*7001 $aFrisch, Maj$4trl
*7001 $aJanson, Holger$4trl
*852 $hDok
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Till vem vänder sig denna bok? 7 1. Om att lyssna 10 2. Det är din instrumentlåda som skall användas vid samtalen 14 3. Om fördomar och överföringar 22 4. Den enskilda människans upplevelse är den högsta auktoriteten 25 5. Om det "hjälpande samtalet" 27 6. Om skillnaden mellan rådgivning, vägledning och behandling 30 7. Om att tala med hela familjen på en gång 36 8. Syftet med professionella samtal 41 9. Om att få god kontakt 46 10. Om att identifiera sig själv med den man skall hjälpa 49 11. Om att hjälpa utifrån den hjälpsökandes egna förutsättningar 50 12. Regler för den som skall hjälpa 54 13. Om några av de tankar den hjälpsökande hyser beträffande hjälpen och hjälparen 59 14. Om tystnadsplikt 64 15. Samtalens förlopp och teknik 66 16. Om hur den verkliga situationen upplevs 74 17. Om svårigheterna i samband med erbjudandet om hjälp 83 18. Om att reagera känslomässigt på svårigheter 87 19. Som man ropar i skogen får man svar (om feedback) 97 20. Om att tillrättavisa 106 21. När är hjälp till hjälp? 110 22. Vilka motiv kan vi ha för att hjälpa? 114 23. Vad främjar, vad hämmar hjälpmottagandet? 116 24. Ett sätt att definiera den friska mogna människan 124