Hylla
Författare/Namn
Uniform titel What if everything you knew about education was wrong?. Svenska
Titel Tänk om allt du vet om utbildning är fel?
Utgivning, förlag, etc. Natur Kultur Läromedel Stockholm : [2017]
SAB Klassning
Upplaga
Omfång 436 sidor : illustrationer ; 25 cm
Term
ISBN
Antal i kö:
*00008665cam 12201957 i 4500
*001284360
*00520170125153816.0
*008160118s2017 sw a|||e |00| 0 swe d
*020 $a9789127147454 $qinbunden
*035 $a(BOKR)9789127147454
*035 $a(SE-LIBR)19090834
*0411 $aswe $heng
*08204$a371.102 $223/swe
*084 $aEa $2kssb/8 (machine generated)
*1001 $aDidau, David
*24010$aWhat if everything you knew about education was wrong?.$lSvenska
*24510$aTänk om allt du vet om utbildning är fel? / $cDavid Didau ; översättning: Charlotta Jonasson och Elin Isberg ; förord: Robert A. Bjork och Dylan Wiliam
*250 $aFörsta utgåvan
*260 $aStockholm : $bNatur Kultur Läromedel$c[2017]
*300 $a436 sidor : $billustrationer ; $c25 cm
*650 7$aundervisning
*650 7$aJämförande pedagogik
*650 7$apedagogisk metodik
*650 0$aTeaching - Methodology
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*650 0$aComparative education
*852 $hEa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord av Robert A. Björk 9 Förord av Dylan William 13 Tack 17 Introduktion 23 Del 1. Varför vi har fel 29 1. Lita inte på magkänslan 33 2. Fällor och förvrängningar 56 3. Att ifrågasätta antaganden 99 4. Varför vi inte är överens och hur vi kanske kan bli det 117 5. Man kan bevisa vad som helst med forskningsresultat 133 Del 2. Över tröskeln 169 6. Myten om framsteg 173 7. Gränsland och tröskelkoncept 186 8. Lärande: från labbet till klassrummet 195 9. Myten om ut- och inlärning 202 10. Skillnaden mellan expert och novis 221 Del 3. Vad skulle vi kunna göra annorlunda? 239 11. Svårt med flit 242 12. Spridningseffekten 248 13. Interfoliering 254 14. Testeffekten 261 15. Genereringseffekten 271 16. Variation 275 17. Mindre återkoppling 277 18. Lätt och svårt 297 Del 4. Vad kan vi mer ha fel om? 303 19. Varför det kan vara fel med formativ bedömning 306 20. Varför lektionsobservationer inte fungerar 321 21. Ihärdighet och dynamik 339 22. Differentieringens svåra konst 350 23. Problem med beröm 361 24. Motivation: när läget blir tufft lägger de tuffa in en ny växel 370 25. Tar skolan död på kreativiteten? 387 Slutord - Kulten runt det enastående 392 Bibliografi 407 Register 431