Hylla
Författare/Namn
Titel
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Upplaga
Förväntad utgivningstid
Omfång
Ämnesord
ISBN
Antal i kö:
*00001668cam 122004818i 4500
*001289722
*00520170706142852.0
*008160305s2017 sw ||||e |00| 0|swe d
*020 $a978-91-40-69420-1 $qboard book
*035 $a(BOKR)9789140694201
*035 $a(SE-LIBR)19347680
*084 $aDof$2kssb/8
*1001 $aPhillips, Tove
*24510$aLärande och utveckling /$cTove Phillips
*250 $a2 uppl.
*260 $aMalmö :$bGleerup,$c2017
*263 $a240 s. :
*300 $aill.
*653 $aUtvecklingspsykologi
*852 $hDof
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
1. Utveckling, lärande och socialisation 6 1.1 Introduktion till individens utveckling 8 Utvecklingens grunder 8 Faktorer som påverkar 12 Teorier om utveckling, lärande och socialisation 14 1.2 Fysisk och motorisk utveckling 20 Fysisk utveckling 21 Motorisk utveckling 28 1.3 Intellektuell utveckling 31 Tanke, språk och lärande 32 Kognitiva utvecklingsteorier 39 1.4 Emotionell och social utveckling 47 Personlighetsutveckling 48 Psykodynamiska teorier 53 Behavioristiska teorier 66 Socialisationsteorier 72 Sociokulturella teorier 75 1.5 Från vaggan till graven 78 Spädbarnsåldern 79 Förskoleåldern 87 Skolåldern 96 Tonåren 107 Vuxenlivet 115 Ålderdomen 123 Sammanfattning 127 2. Kunskap förr och nu 130 Vad är kunskap? 132 Lärande och fostran 137 Undervisning och utbildning 145 Pedagogiska teorier 153 Sammanfattning 159 3. Villkor för lärande 162 Inre förutsättningar 164 Yttre förutsättningar 176 Normalitet och avvikelse 181 Funktionsnedsättning i skolan 185 Sammanfattning 189 4. Miljö för lärande 192 Förskola 194 Skola och fritidshem 202 Lek och skapande verksamhet 207 Att arbeta i lärmiljöer 214 Sammanfattning 217 5. Det sociala sammanhanget 220 Roller 222 Grupprocesser 224 Ledaren 228 Konflikter 232 Sammanfattning 235 Ordlista 238 Index 239 Bildförteckning 240