Hylla
Författare/Namn
Titel Kunskap söversikter : kunskap skrav på ett nytt och översiktligt sätt
Utgivning, förlag, etc. Gothia fortbildning, 2017
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Term
Geografiskt namn
ISBN
Antal i kö:
*00003831cam 12201033 i 4500
*001290968
*00520170622102834.0
*008170412s2017 sw ||||e |00| 0 swe d
*020 $a978-91-7741-012-6 $qspiralhäftad
*035 $a(BOKR)9789177410126
*035 $a(SE-LIBR)20535819
*08204$a373.1909485 $223/swe
*0830 $a372.1909485 $223/swe
*084 $aEm.03 $2kssb/8 (machine generated)
*084 $aEab$2kssb/8
*1001 $aAlm, Johan,$d1962-
*24510$aKunskap söversikter : $bkunskap skrav på ett nytt och översiktligt sätt / $cJohan Alm
*250 $aFörsta upplagan
*260 $bGothia fortbildning,$c2017
*300 $a192 sidor ; $c30 cm
*650 7$aKursplaner
*650 7$aKunskap skontroll
*650 7$aGrundskolan
*650 7$aGymnasieskolan
*650 7$aGrundsärskolan
*650 0$aEducation
*650 0$aCurricula
*650 0$aEducation, Secondary
*650 0$aHigh schools
*650 0$aExaminations
*650 0$aEducation, Elementary
*650 0$aElementary schools
*651 4$aSverige$0163435
*852 $hEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 5 Inledning 7 Läroplanens layout 8 Kunskapsöversiktens layout 9 Kunskapsöversiktens språk 10 Kunskapsöversiktens indelning 10 Det problematiska i att formulera en helhet 11 Att undvika holismens baksidor 13 När och hur använder du kunskapsöversikter? 14. Hur du inte ska använda kunskapsöversikter 14 Del 1. Kunskapsöversikter för grundskola, grundsärskola och gymnasium 15 Ett verktyg vid planering och kollegiala samtal 16 Kunskapsöversikter, grundskola 19 Kunskapsöversikter, grundsärskola 45 Kunskapsöversikter, gymnasium 59 Del 2. Kunskapsöversikter för summativa och formativa syften 79 Tre kunskapsnivåer 80 Bedömning och betygssättning 81 Sammanvägningar av bedömningar 82 Kunskapsöversikten som summativt verktyg 84. Elevnivå 86 Klassnivå 88 Skol-, kommun- och nationsnivå 88 Kunskapsöversikten som formativt verktyg 89 Elevnivå 89 Klassnivå 90 Skol-, kommun- och nationsnivå 91 Dokumentation av muntlig och skriftlig förmåga 92 Appendix 185 Ordföljd 185 Presensform 186 Bindeord 187 Sammanflätade lärandeaspekter 188 Uttrycken har kunskaper om och kan förstå 188 Kunskapsformer som grund för progression 191 LMX - digital dokumentation av elevresultat 191 Referenser 192