Hylla
Författare/Namn
Titel Maxa snacket : så når du framgång genom digital kommunikation
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Upplaga
Omfång 185 sidor : illustrationer ; 22 cm
Term
ISBN
Antal i kö:
*00004031cam 12201021 i 4500
*001294569
*00520171107145720.0
*008170408s2017 sw ||||e |00| 0 swe d
*020 $a978-91-47-12273-8$qinbunden
*035 $a(BOKR)9789147122738
*035 $a(SE-LIBR)20401821
*08204$a658.45$223/swe
*084 $aQbac$2kssb/8
*1001 $aZingmark, Karin,$d1974-
*24510$aMaxa snacket :$bså når du framgång genom digital kommunikation /$cKarin Zingmark
*250 $aFörsta upplagan
*260 $aStockholm :$bLiber,$c2017
*300 $a185 sidor :$billustrationer ;$c22 cm
*650 7$aKommunikation inom organisationer
*650 7$aledarskap
*650 7$aDigital kompetens
*650 7$aDigital kommunikationsteknik
*650 0$aComputer literacy
*650 0$aLeadership
*650 0$aCommunication in organizations
*852 $hQba
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 9 1. Inledning: Omvärlden förändras 15 Uppgång och fall i digitaliseringens kölvatten 16 Dagens medielandskap 17 Förtroende och filterbubblor 18 Uppkopplat arbetsliv 21 Bokens struktur 22 2. Förutsättningar för att bli en kommunikativ organisation 27 Det nya ledarskapet och det nya medarbetarskapet 27 Kundcentrering blir avgörande 30 Mod och flexibilitet som premierar innovation 33 3. De första byggstenarna i den kommunikativa organisationen 43 En levande vision 44 Den syftesdrivna affären och kommunikation 47 Värderingsarbete i strategin 54 Den lyssnande organisationen som produktutvecklar tillsammans med kunderna 61 4. Den kommunikativa ledaren 73 Vad är kommunikativt ledarskap? 74 Ledarskap med fokus på tillit 75 Varför behöver du öppna upp och investera tid? 77 Nio tips för framgång 80 Avgränsning eller inte? 83 Exempel på kommunikativa ledare 84 Det interna samarbetet är ledarens ansvar 89 Flexibelt arbete eller inte? 90 Det papperslösa kontoret 92 5. Kommunikativa medarbetare som bygger långsiktiga kundrelationer 103 Skapa kommunikativa medarbetare 104 Bygga relationer till kunderna 111 Krishantering när alla kommunicerar 120 Exempel på företag med kommunikativa medarbetare och långsiktiga kundrelationer 126 6. Kundresan och kanaler 137 Reklam är ute - kommunikation är inne 138 Kundresan - sök, innehåll och distribution 140 Köpt, ägt och förtjänat flyter ihop: native advertising och influencer marketing 147 Teknik och kommunikation 155 7. Hantera konstant uppkoppling 161 Vårt digitala jag och vår hjärna 162 Ett uppkopplat arbetsliv kräver disciplin 164 Rannsaka dig själv 167 Ta kontroll över tekniken 169 8. Summering - avslutande ord 177 Är ni redo för transparensen? 178 Står företaget rustat för dialogen med kunderna? 179 Vill du bli en kommunikativ ledare? 180 Kan företaget skapa kommunikativa medarbetare? l8l Kommunikationsavdelningens nya uppdrag 181 Lästips 183