Hylla
Författare/Namn
Titel Digital kompetens : i skolan och i klassrummet
Utgivning, förlag, etc. Natur Kultur Läromedel 2017
SAB Klassning
Upplaga
Omfång 119 sidor : illustrationer ; 24 cm
Term
ISBN
Antal i kö:
*00003262cam 122009137i 4500
*001295680
*00520171127092319.0
*008170504s2017 sw a|||e |00| 0|swe c
*020 $a978-91-27-45000-4$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789127450004
*035 $a(SE-LIBR)20798282
*08204$a004$223/swe
*084 $aEabx$2kssb/8
*1001 $aMonsén, Frida
*24510$aDigital kompetens :$bi skolan och i klassrummet /$cFrida Monsén
*250 $aFörsta upplagan
*260 $bNatur Kultur Läromedel$c2017
*300 $a119 sidor :$billustrationer ;$c24 cm
*650 7$aDigital kompetens
*650 7$aSkolan
*650 0$aEducation
*650 0$aComputer literacy
*852 $hEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 4 Inledning 8 Ord och begrepp 12 DEL 1 Det digitala samhället 13 Samhället och skolan 14 Nya strategier 15 Människan och tekniken 16 Nya utmaningar 16 Gamification som pedagogisk metod 18 Spelsystem för struktur 18 Spelmekanismer i undervisningen 20 DEL 2 Arbeta med digital kompetens 25 Vad är relevant digital kompetens för skolan? 26 Hantera 27 Skapa 28 Dela 28 Förstå 29 DEL 3 Praktisk handledning 31 Hantera 32 Digital läsförståelse 33 Söka information 34 Digitala textgenrer 45 Källkritisk kompetens 49 Hantera - förslag på aktiviteter 51 Skapa 58 Digitala tankekartor och quiz 61 Bloggar, hemsidor och wikis 63 Filmer, podcasts och digitala böcker 65 Digitala rollspel i sociala medier 67 Skapa - förslag på aktiviteter 68 Dela 80 Upphovsrätt och Creative Commons 80 Säkerhet och integritet på nätet 84 Etik och juridik på nätet 88 Dela-förslag på aktiviteter 91 Förstå 94 Förstå den digitala världen 94 Programmering och kod 95 Algoritmer 95 Robotar i skolan 97 Kodverktyg i undervisningen 98 Förstå - förslag på aktiviteter 100 DEL 4 Livets lotteri 103 Ett ämnesövergripande projekt för digital kompetens 104 Syfte 104 Projektet i fem steg 107 Tack 117 Noter 118 Användbara webbsidor 119