Hylla
Författare/Namn
Titel Beteendeproblem i förskolan : om lågaffektivt bemötande
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Term
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*00006278cam 12201621 i 4500
*001296034
*00520171123155330.0
*008170429s2017 sw ||||e |00| 0 swe c
*020 $a978-91-27-82215-3$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789127822153
*035 $a(SE-LIBR)20793405
*08204$a155.423$223/swe
*084 $aEaae$2kssb/8
*084 $aDofaa$2kssb/8
*084 $5Jon$aEa.01$2kssb/8
*084 $5Jon$aEaad$2kssb/8
*084 $5Jon$aDofa$2kssb/8
*1001 $aHejlskov Elvén, Bo,$d1965-
*24510$aBeteendeproblem i förskolan :$bom lågaffektivt bemötande /$cBo Hejlskov Elvén & David Edfelt
*250 $aFörsta utgåvan
*300 $a207 sidor ;$c21 cm
*650 7$aFörskolebarn$xpsykologiska aspekter
*650 7$aförskolepedagogik
*650 7$aKonfliktlösning
*650 0$aConflict management
*653 $aFörskolebarn
*653 $aförskolepedagogik
*653 $aKonfliktlösning
*653 $aBeteende
*7001 $aEdfelt, David,$d1967-$4aut$0391226
*852 $hEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Inledning 5 1. Ta alltid reda på vem det är som har problem 10 2. Barn som kan uppföra sig gör det 16 3. Barn gör det mest begripliga i varje situation 30 4. Den som tar ansvar kan påverka 36 5. Barn lär sig ingenting av att misslyckas 52 6. Man måste ha självkontroll för att kunna samarbeta 58 7. Ingen vill förlora självkontrollen 68 8. Affekt smittar 76 9. Konflikter består av lösningar och pedagogiska nederlag kräver en handlingsplan 88 10. Metod handlar om att hantera, utvärdera och förändra 96 11. Pedagogiskt arbete är att ställa krav som barnen inte hade ställt på sig själva - på ett sätt som fungerar 114 12. Var medståndare i stället för motståndare 122 13. Det är inte rättvist att behandla alla lika 128 14. Man blir ledare när någon följer 132 15. Förskolan är en bilverkstad 142 16. Uteslut alltid att det kan vara något somatiskt eller kognitivt 166 17. Principen om det mjuka anslaget 176 Sammanfattning 182 Studiematerial 184 Referenser 194