Hylla
Författare/Namn
Titel Empatiskt ledarskap : samspel i barngruppen
Utgivning, förlag, etc. Natur Kultur Läromedel Stockholm : 2017
SAB Klassning
Upplaga Första upplagans första tryckning
Omfång 143 sidor illustrationer 22 cm
Serie
Term
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a i 4500
*001296960
*00520230316104409.0
*008170905s2017 sw a||||||||||000 0|swe|d
*020 $a9789127451094$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789127451094
*035 $a(SE-LIBR)21481963
*041 $aswe
*08204$a158.4$223/swe
*0830 $a372.21$223/swe
*084 $aEaad.01$2kssb/8
*084 $aEmia.01$2kssb/8
*084 $aEab.01$2kssb/8
*1001 $aOlsson Newman, Karolina,$d1955-
*24510$aEmpatiskt ledarskap :$bsamspel i barngruppen /$cKarolina Olsson Newman.
*250 $aFörsta upplagans första tryckning
*264 1$aStockholm :$bNatur Kultur Läromedel$c2017
*300 $a143 sidor$billustrationer$c22 cm
*4901 $aFörskoleserien
*650 7$aFörskolan
*650 7$aEmpati
*650 7$aPedagogisk metodik
*650 7$aLedarskap$xpsykologiska aspekter
*852 $hEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Förord 4 Inledning 5 1. Empatiskt ledarskap i förskolan 8 Varför empatiskt ledarskap? 10 Vad är utmärkande för ett empatiskt ledarskap? 15 2. Att möta och bekräfta känslor 58 Att få känna och uttrycka alla sina känslor 60 Att samspela för att möta och bekräfta barnens känslor 67 När känslorna blir för svåra att hantera för barnet 80 Barnens samspel 84 3. Konflikthantering i samspel med barnen 86 Pedagogens roll i konfliktsituationer 88 Fyra viktiga steg som vägledning i konfliktsituationer 96 Barnen som konflikthanterare 105 Hantera öppet eller gå undan? 109 När barn undviker konflikthantering 110 När vi akut behöver avstyra och lugna en situation i "skarpt läge" 113 4. Det viktiga samspelet med barn i svårigheter - åtta steg 116 "Hitta koden!" 120 Åtta steg på vägen till ett bättre samspel med barn i svårigheter 121 Avslutningsvis 136 Litteraturlista 140