Hylla
Författare/Namn
Uniform titel Beyond quality in early childhood education and care. Svenska
Titel Från kvalitet till meningsskapande : postmoderna perspektiv - exemplet förskolan
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Term
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*00007760cam 12201909 a 4500
*001297682
*00520161121104319.0
*008140812s2014 sw ||||e |00| 0 swe c
*020 $a978-91-47-11172-5
*035 $a(BOKR)9789147111725
*035 $a(SE-LIBR)16771381
*0411 $aswe$heng
*08204$a372.21$223/swe
*084 $aEab.01$2kssb/8
*084 $aEm.01$2kssb/8
*1001 $aDahlberg, Gunilla,$d1945-
*24010$aBeyond quality in early childhood education and care.$lSvenska
*24510$aFrån kvalitet till meningsskapande :$bpostmoderna perspektiv - exemplet förskolan /$cGunilla Dahlberg, Peter Moss och Alan Pence ; översättare: Gerd B. Arfwedson & Gerhard Arfwedson, Christian Thurban
*250 $a3. uppl.
*260 $aStockholm :$bLiber,$c2014
*300 $a328 s. ;$c24 cm
*650 7$aBarnomsorg
*650 7$aFörskolan
*650 7$aKvalitetsarbete
*650 7$aPedagogik
*650 7$aUtvärdering
*650 0$aTeaching$0(DLC)sh 85133052
*650 0$aChild care services ; School-age child care
*650 0$aEvaluation
*650 0$aEducation, Preschool
*650 7$aDokumentation
*650 7$aBarndomen
*7001 $aMoss, Peter,$d1945-
*7001 $aPence, Alan
*852 $hEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
FÖRFATTARNAS FÖRORD TILL DENNA UPPLAGA 4 FÖRFATTARNAS FÖRORD TILL DEN ANDRA ENGELSKA UPPLAGAN 10 INLEDNING 25 KAPITEL 1 Vad denna bok handlar om 37 KAPITEL 2 Teoretiska perspektiv: Modernitet och postmodernitet, makt och etik 65 KAPITEL 3 Att konstruera den tidiga barndomen: Vad tror vi att den är? 103 KAPITEL 4 Att konstruera förskoleinstitutioner: Vad anser vi att de är till för? 131 KAPITEL 5 Från diskursen om kvalitet till diskursen om meningsskapande 167 KAPITEL 6 Stockholmsprojektet: Att konstruera en pedagogik som talar med barnets, pedagogens och förälderns röst 217 KAPITEL 7 Pedagogisk dokumentation: en praktik för reflektion och demokrati 249 KAPITEL 8 Minoritetsmålsättningar i majoritetsvärlden: hot och möjligheter 271 REFERENSER 313