Hylla
Författare/Namn
Uniform titel What every teacher needs to know about psychology . Svenska
Titel Klassrumspsykologi : från teori till praktik
Utgivning, förlag, etc. Natur & Kultur Akademisk, 2018
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Fysiskt medium
Term
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*00007185cam a2201381 i 4500
*001303225
*00520180626165550.0
*008171207s2018 sw ||||e||||||000 0|swe|c
*020 $a9789127822597$qinbunden
*035 $a(BOKR)9789127822597
*035 $a(SE-LIBR)22073352
*0411 $aswe$heng
*08204$a370.15$223/swe
*084 $aEaa$2kssb/8
*1001 $aDidau, David
*24010$aWhat every teacher needs to know about psychology .$lSvenska
*24510$aKlassrumspsykologi :$bfrån teori till praktik /$cDavid Didau, Nick Rose ; översättning Gun Zetterström.
*250 $aFörsta utgåvan
*260 $bNatur & Kultur Akademisk,$c2018
*300 $a300 sidor$c24 cm
*340 $b24 cm
*650 7$aSkolpsykologi
*650 0$aSchool psychology
*7001 $aRose, Nick$4aut
*7001 $aZetterström, Gun,$d1944-$4trl$0https://libris.kb.se/fcrv43pz51g1bht#it
*852 $hEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Svenskt förord 7 Författarnas tack 10 Förord 11 Viktigt för lärare att veta om psykologi 13 DEL 1 Lärande och tänkande 17 1 Evolutionspsykologi 21 2 Tidigare kunskaper och felaktiga föreställningar 30 3 Arbetsminnet 39 4 Kognitiv belastning 48 5 Långtidsminne och glömska 56 6 Kontext och transfer 68 7 Nybörjare och experter 77 8 Återkoppling 90 9 Bedömning 97 10 Effektiv undervisning 118 DEL 2 Motivation och beteende 130 11 Föreställningar 135 12 Förväntningar 146 13 Målformulering 152 14 Verkligt lärande 158 15 Belöningar och sanktioner 163 16 Inre och yttre motivation 176 17 Självreglering 183 18 Reparativa åtgärder 193 19 Sociala normer 203 20 Ingrupp och utgrupp 213 DEL 3 Myter och felaktiga föreställningar 222 21 Kognitiv utveckling 235 22 Anknytning 245 23 Stress och motståndskraft 255 24 Neurovetenskap 265 25 Individuella skillnader 273 26 Kreativitet 285 Avslutning 292 Förslag till fortsatt läsning 294 Sak- och personregister 296