Hylla
Titel Att vara speciallärare : språk-, skriv- och läsutveckling respektive matematikutveckling
Utgivning, förlag, etc.
Upplaga
Omfång
Term
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a i 4500
*001303494
*00520230112120400.0
*008180302s2018 sw |||||||||||000 0|swe|c
*020 $a9789151100623$q(häftad)
*035 $a(BOKR)9789151100623
*035 $a(SE-LIBR)22485237
*041 $aswe
*08204$a371.9$223/swe
*24510$aAtt vara speciallärare :$bspråk-, skriv- och läsutveckling respektive matematikutveckling /$cBarbro Bruce (red.).
*250 $aFörsta upplagan
*264 1$aMalmö :$bGleerups,$c[2018]
*300 $a176 sidor$c21 cm
*650 7$aSpecialundervisning
*650 7$aSpecialpedagoger
*650 7$aLäsutveckling
*650 7$aSpråkutveckling
*650 7$aSkrivutveckling
*650 7$aMatematikundervisning
*7001 $aBruce, Barbro,$d1954-$4edt$0https://libris.kb.se/gdsw363014zrj9d#it
*852 $hEu
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
1. Inledning 9 Barbro Bruce 2. Den nya speciallärarutbildningen 15 Annette Byström 3. Specialisering barns och elevers språk-, skriv- och läsutveckling 23 Annette Byström & Barbro Bruce 4. Specialisering barns och elevers matematikutveckling 41 Ingemar Holgersson & Catarina Wästerlid 5. Speciallärarens verktygslåda - att utmana praxis och hitta nya vägar 57 Linda Plantin Ewe 6. Speciallärarens arbete som kvalificerad samtalspartner 75 Maria Kragh & Linda Plantin Ewe 7. Specialläraren i möte med nyanlända elever 89 Peter Berry 8. Specialläraren i elevhälsoarbetet 109 Annette Byström, Catarina Grahm & Helena Sjunnesson 9. Logopeden som kollega: Samverkan och samsyn 125 Barbro Bruce &Helena Sjunnesson 10. Speciallärarens bidrag till skolans utveckling - att dra sitt strå till stacken 141 Anna Henningsson-Yousif 11. Fyra speciallärare berättar 157 Anna Henningsson-Yousif & Anna-Karin Svensson 12. Avslutning 173 Barbro Bruce