Hylla
Titel Matematikdidaktik i förskolan : att utveckla lekfulla, matematiska barn
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Term
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a a 4500
*001308471
*00520211019153211.0
*008160520s2016 sw |||||||||||000 0|swe|d
*020 $a9789140691316$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789140691316
*035 $a(SE-LIBR)19468435
*041 $aswe
*08204$a372.7044$223/swe
*084 $a97D $2msc
*24510$aMatematikdidaktik i förskolan :$batt utveckla lekfulla, matematiska barn /$cOla Helenius, Maria L. Johansson, Troels Lange, Tamsin Meaney & Anna Wernberg.
*250 $a1. uppl.
*264 1$aMalmö :$bGleerups,$c2016
*300 $a156 s.$bill.$c21 cm
*650 7$aFörskoleklass
*650 7$aMatematikundervisning
*7001 $aHelenius, Ola,$d1970-$4aut$0https://libris.kb.se/c9ps1m7w2h4n51k#it
*7001 $aJohansson, Maria L.,$d1976-$4aut
*7001 $aLange, Troels$4aut
*7001 $aMeaney, Tamsin$4aut
*7001 $aWernberg, Anna,$d1971-$4aut$0https://libris.kb.se/dbqt2n8x5s7sv1x#it
*852 $hEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
1. Förskolans matematik och matematiska aktiviteter 11 Bishops matematiska aktiviteter 14 Bishops idéer och förskolans läroplan för matematik 24 2. Leka 20 Lek och allvar 30 Kreativitet 32 Förhandling av regler 36 Deltagande 38 Avslutning 40 3. Förklara 45 Förklara genom att klassificera 46 Andra aspekter av förklara 47 Teorier-i-handling 48 Förklaringar som ges med hjälp av bilder 51 Förklaringar som ges med hjälp av fysiska objekt 52 Förklaringar som ges med hjälp av gester 52 Verbala förklaringar 54 Förskollärarens roll 56 Avslutning 57 4. Lokalisera 61 Orientera sig i den rumsliga omvärlden 62 Utforska 65 Begreppsliggöra 67 Symbolisera 75 Avslutning 79 5. Designa 83 Den matematiska aktiviteten designa enligt Bishop 86 Designa i läroplanen 87 Att utveckla uppfattningar om form 89 Representation som tidig symbolisering 95 Avslutning 99 6. Mäta 103 Aktiviteten mäta enligt Bishop 106 Utforska 108 Begreppsliggöra 110 Mätskala 113 Representera och symbolisera 116 7. Räkna 121 Räkna och mäta som två sidor av samma mynt 122 Olika aspekter av räkna 127 Läroplan 131 Utforska, begreppsliggöra och symbolisera aktiviteten räkna 131 8. Fördjupa och följa upp 145 Matematiska aktiviteter 149 Referenser 151