Hylla
Författare/Namn
Titel Skriva uppsats med kvalitativ metod : en handbok
Utgivning, förlag, etc. Liber, Stockholm : [2019]
SAB Klassning
Upplaga
Omfång 151 sidor ilustration 21 cm
Anmärkning: Allmän Omslag: "Metoden, skrivandet, fältarbetet, skrivbordsarbetet"
Anmärkning: Innehåll Introduktion -- DEL 1: METODEN -- Varför metod? -- Vad är kvalitativ metod? -- Vad är teori? -- Vad är empiri? -- DEL 2: SKRIVANDET -- Vad är en uppsats? -- Vad är ett problem? -- Vad är ett vetenskapligt språk? -- Vad är en referens? -- DEL 3: FÄLTARBETET -- Vad är urval? -- Vad är triangulering och kristallisering? -- Vad är en fallstudie? -- Vad är en intervju? -- Vad är en fokusgrupp? -- Vad är en observation? -- Vad är etnografi? -- DEL 4: SKRIVBORDSARBETET -- Vad är en analys? -- Vad är kritik? -- Vad är kvalitet? -- Avslutning
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning I början av arbetet med att skriva en uppsats uppstår många frågor. Hur vet jag att jag formulerat ett relevant problem? Har jag valt rätt empiriskt material? Är det lämpligt med intervjuer eller observationer? Hur ska jag strukturera min text för att få fram min poäng på bästa sätt? Vad är egentligen en teori? Och kan jag bedöma forskningskvalitet? Skriva uppsats med kvalitativ metod är en bred och lättillgänglig handbok som på ett överskådligt sätt ger dig svar på dessa frågor och många fler. Boken kan användas både under introduktionskurser, där man som student för kanske första gången möter metodfrågor, ända upp till examensarbetesnivå, där den ger en snabb överblick över olika tillgängliga metoder och visar på frågeställningar som måste hanteras under uppsatsprocessen. I denna andra upplaga har avsnitten kring teorins roll och problemformulering utvecklats ytterligare, och boken har fått en allmän uppdatering.
Term
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a i 4500
*001319161
*00520220309163145.0
*008190312s2019 sw |||||||||||001 0|swe|c
*020 $a9789147129393$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789147129393
*035 $a(OCoLC)1089907928
*035 $a(SE-LIBR)jsfw5m7tg2bz4p7f
*041 $aswe
*08204$a808.066378$223/swe
*084 $aAefe$2kssb/8
*1001 $aAlvehus, Johan,$d1973-
*24510$aSkriva uppsats med kvalitativ metod :$ben handbok /$cJohan Alvehus.
*250 $aUpplaga 2
*264 1$aStockholm :$bLiber,$c[2019]
*300 $a151 sidor$bilustration$c21 cm
*500 $aOmslag: "Metoden, skrivandet, fältarbetet, skrivbordsarbetet"
*5058 $aIntroduktion -- DEL 1: METODEN -- Varför metod? -- Vad är kvalitativ metod? -- Vad är teori? -- Vad är empiri? -- DEL 2: SKRIVANDET -- Vad är en uppsats? -- Vad är ett problem? -- Vad är ett vetenskapligt språk? -- Vad är en referens? -- DEL 3: FÄLTARBETET -- Vad är urval? -- Vad är triangulering och kristallisering? -- Vad är en fallstudie? -- Vad är en intervju? -- Vad är en fokusgrupp? -- Vad är en observation? -- Vad är etnografi? -- DEL 4: SKRIVBORDSARBETET -- Vad är en analys? -- Vad är kritik? -- Vad är kvalitet? -- Avslutning
*520 $aI början av arbetet med att skriva en uppsats uppstår många frågor. Hur vet jag att jag formulerat ett relevant problem? Har jag valt rätt empiriskt material? Är det lämpligt med intervjuer eller observationer? Hur ska jag strukturera min text för att få fram min poäng på bästa sätt? Vad är egentligen en teori? Och kan jag bedöma forskningskvalitet? Skriva uppsats med kvalitativ metod är en bred och lättillgänglig handbok som på ett överskådligt sätt ger dig svar på dessa frågor och många fler. Boken kan användas både under introduktionskurser, där man som student för kanske första gången möter metodfrågor, ända upp till examensarbetesnivå, där den ger en snabb överblick över olika tillgängliga metoder och visar på frågeställningar som måste hanteras under uppsatsprocessen. I denna andra upplaga har avsnitten kring teorins roll och problemformulering utvecklats ytterligare, och boken har fått en allmän uppdatering.
*650 7$aUppsatsskrivning
*650 7$aKvalitativ metod
*650 2$aQualitative Research
*650 2$aWriting
*650 2$aResearch Design
*650 7$aKvalitativ forskning
*650 7$aForskning$xMetoder
*8528 $cAef
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.