Webbsök

Barns sociala och emotionella lärande : utifrån förskolans läroplan
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Dofa
Författare/Namn
Titel
  • Barns sociala och emotionella lärande : utifrån förskolans läroplan
Utgivning, förlag, etc.
  • Gothia Fortbildning, Stockholm : [2019]
SAB Klassning
Upplaga
  • Första upplagan
Omfång
  • 182 sidor illustrationer 21 cm
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • Sociala och emotionella färdigheter har en avgörande betydelse för lärandet, för hälsan, för livet och för det samhälle vi skapar tillsammans. I förskoleåldern är barn som mottagligast för lärande och hjärnans utvecklingsmöjligheter som störst. Därför behöver sociala och emotionella färdigheter medvetet uppmärksammas. Läroplanens (Lpfö 18) mål och förmågor ligger till grund för boken och författaren sätter ord på och systematiserar det sociala och emotionella lärandet utifrån dem. Barns sociala och emotionella lärande tar upp de grundläggande färdigheter som barn behöver för att kunna förhålla sig till sig själva och andra. Den innehåller praktiska, konkreta tips och exempel på hur man på ett kreativt sätt kan uppmuntra barn att lära sig hantera starka känslor, att samarbeta, sätta ord på känslor, förhålla sig empatiskt till andra, fokusera och ta instruktioner. Boken vänder sig till yrkesverksamma i förskola och pedagogisk omsorg. Den kan även med fördel användas i förskollärar- och barnskötarutbildningar.
Term
ISBN
  • 9789177411574
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     cam a        i 4500
*001324386
*00520230220093655.0
*008190925s2019    sw |||||||||||000 0|swe|d
*020  $a9789177411574$qhäftad
*035  $a(BOKR)9789177411574
*035  $a(SE-LIBR)4fsv23wj2j3fs1xt
*041  $aswe
*08204$a370.15$223/swe
*084  $aDofaa$2kssb/8
*084  $aEab.01$2kssb/8
*1001 $aLöwenborg, Lars,$d1953-
*24510$aBarns sociala och emotionella lärande :$butifrån förskolans läroplan /$cLars Löwenborg.
*250  $aFörsta upplagan
*264 1$aStockholm :$bGothia Fortbildning,$c[2019]
*300  $a182 sidor$billustrationer$c21 cm
*520  $aSociala och emotionella färdigheter har en avgörande betydelse för lärandet, för hälsan, för livet och för det samhälle vi skapar tillsammans. I förskoleåldern är barn som mottagligast för lärande och hjärnans utvecklingsmöjligheter som störst. Därför behöver sociala och emotionella färdigheter medvetet uppmärksammas. Läroplanens (Lpfö 18) mål och förmågor ligger till grund för boken och författaren sätter ord på och systematiserar det sociala och emotionella lärandet utifrån dem. Barns sociala och emotionella lärande tar upp de grundläggande färdigheter som barn behöver för att kunna förhålla sig till sig själva och andra. Den innehåller praktiska, konkreta tips och exempel på hur man på ett kreativt sätt kan uppmuntra barn att lära sig hantera starka känslor, att samarbeta, sätta ord på känslor, förhålla sig empatiskt till andra, fokusera och ta instruktioner. Boken vänder sig till yrkesverksamma i förskola och pedagogisk omsorg. Den kan även med fördel användas i förskollärar- och barnskötarutbildningar.
*650 7$aFörskolepedagogik
*650 7$aSmåbarnspsykologi
*650 7$aSocial integration
*650 7$aEmpati
*8528 $cDofa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Lukk
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
L ex 1Tillgängligt Lomma vuxenavdelningDofa