Webbsök

Det digitaliserade klassrummet
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Författare/Namn
Titel
  • Det digitaliserade klassrummet
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : [2019]
SAB Klassning
Upplaga
  • Upplaga 1
Omfång
  • 248 sidor illustrationer 23 cm
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • Att lärare använder digital teknik i klassrummet blir alltmer självklart. Men det är inte lika självklart hur man som lärare bäst drar nytta av digitaliseringens möjligheter. Det digitaliserade klassrummet utforskar digitaliseringens transformation av elevernas klassiska lärmiljö – klassrummet. Boken lyfter fram olika teorier om digitalisering samt olika klassrumsmetoder kopplade till dessa. Tekniken ska inte omdana läraren och eleven. I stället bör de digitala verktygen utgå från pedagogiska modeller för hur läraren och eleverna ska arbeta med tekniken. Då kan digitaliseringen fungera som en förlängning av redan existerande klassrumsmetoder, snarare än att omkullkasta beprövade och beforskade metoder. ? ?Bokens mål är att skapa ett ramverk där digitaliseringen ses som en möjlighet att överbrygga klyftor mellan elever och lärare genom att tillgängliggöra innehåll samt skapa digitala utrymmen där eleverna kan dela sina arbeten. I detta syfte presenteras olika strategier för hur den digitala verktygslådan kan användas för att engagera eleverna i sitt skolarbete. Det digitaliserade klassrummet riktar sig främst till lärare i grundskola och gymnasieskola men kan även användas i vuxenutbildning och i fortbildningssammanhang.
Term
ISBN
  • 9789144126180
Antal i kö:
  • 0 (0)
*00007886cam a22012257i 4500
*001327137
*00520200103085339.0
*008191106s2019    sw ||||e||||||001 0|swe|d
*020  $a9789144126180$qflexband
*035  $a(BOKR)9789144126180
*035  $a(SE-LIBR)p0jd35gdm8z8pd13
*041  $aswe
*08204$a371.334$223/swe
*084  $aEabx$2kssb/8
*1001 $aPalmquist, Adam,$d1983-
*24514$aDet digitaliserade klassrummet /$cAdam Palmquist.
*250  $aUpplaga 1
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c[2019]
*300  $a248 sidor$billustrationer$c23 cm
*520  $aAtt lärare använder digital teknik i klassrummet blir alltmer självklart. Men det är inte lika självklart hur man som lärare bäst drar nytta av digitaliseringens möjligheter.   Det digitaliserade klassrummet utforskar digitaliseringens transformation av elevernas klassiska lärmiljö – klassrummet. Boken lyfter fram olika teorier om digitalisering samt olika klassrumsmetoder kopplade till dessa. Tekniken ska inte omdana läraren och eleven. I stället bör de digitala verktygen utgå från pedagogiska modeller för hur läraren och eleverna ska arbeta med tekniken. Då kan digitaliseringen fungera som en förlängning av redan existerande klassrumsmetoder, snarare än att omkullkasta beprövade och beforskade metoder.    ?   ?Bokens mål är att skapa ett ramverk där digitaliseringen ses som en möjlighet att överbrygga klyftor mellan elever och lärare genom att tillgängliggöra innehåll samt skapa digitala utrymmen där eleverna kan dela sina arbeten. I detta syfte presenteras olika strategier för hur den digitala verktygslådan kan användas för att engagera eleverna i sitt skolarbete.    Det digitaliserade klassrummet riktar sig främst till lärare i grundskola och gymnasieskola men kan även användas i vuxenutbildning och i fortbildningssammanhang.
*650 7$aDatorstödd undervisning
*650 0$aComputer-assisted instruction
*650 0$aComputer managed instruction
*8528 $cEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Lukk
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
B ex 1Tillgängligt Bjärred vuxenavdelningEab