Webbsök

Matematikundervisning i förskoleklass
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Författare/Namn
Titel
  • Matematikundervisning i förskoleklass
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : [2020]
SAB Klassning
Upplaga
  • Upplaga 1
Omfång
  • 110 sidor illustrationer 23 cm
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • I en tid där förskoleklassen nyligen har blivit obligatorisk, samtidigt som den diskuteras som skolform, är en bok om förskoleklassens särart mer aktuell är någonsin. Den här boken handlar om förskoleklassens ­matematikundervisning och fungerar både i utbildning och som ­inspiration. Boken tar upp de matematiska förmågor och det matematiska innehåll som skrivs fram i förskoleklassens styrdokument. Författarna illustrerar och problematiserar arbetssätt och arbetsformer för förskoleklassens ­matematikundervisning och vad dessa innebär för förskoleklassens lärare. I boken beskrivs också vad som är unikt med den svenska förskole­klassen och jämförelser görs med motsvarande skolformer i andra, främst ­nordiska, länder. Bland annat beskrivs vilka matematiska innehåll som fokuseras i olika länders styrdokument och vilken roll leken har i förskoleklassens matematikundervisning. Matematikundervisning i förskoleklass riktar sig till blivande förskollärare, redan verksamma lärare som arbetar i förskoleklass och till lärare som tar emot elever från förskoleklass.
Term
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
  • 9789144132570
Antal i kö:
  • 0 (1)
*00014270cam a2202569 i 4500
*001327264
*00520220503142625.0
*008191206s2020    sw ||||e||||||000 0|swe|d
*020  $a9789144132570$qhäftad
*035  $a(BOKR)9789144132570
*035  $a(SE-LIBR)t5s3w78nr4lhvnnm
*041  $aswe
*08204$a372.7044$223/swe
*084  $a97$2msc
*084  $aEabta.01$2kssb/8
*1001 $avan Bommel, Jorryt,$d1974-
*24510$aMatematikundervisning i förskoleklass /$cJorryt van Bommel, Hanna Palmér.
*250  $aUpplaga 1
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c[2020]
*300  $a110 sidor$billustrationer$c23 cm
*520  $aI en tid där förskoleklassen nyligen har blivit obligatorisk, samtidigt som den diskuteras som skolform, är en bok om förskoleklassens särart mer aktuell är någonsin. Den här boken handlar om förskoleklassens ­matematikundervisning och fungerar både i utbildning och som ­inspiration.   Boken tar upp de matematiska förmågor och det matematiska innehåll som skrivs fram i förskoleklassens styrdokument. Författarna illustrerar och problematiserar arbetssätt och arbetsformer för förskoleklassens ­matematikundervisning och vad dessa innebär för förskoleklassens lärare.   I boken beskrivs också vad som är unikt med den svenska förskole­klassen och jämförelser görs med motsvarande skolformer i andra, främst ­nordiska, länder. Bland annat beskrivs vilka matematiska innehåll som fokuseras i olika länders styrdokument och vilken roll leken har i förskoleklassens matematikundervisning.   Matematikundervisning i förskoleklass riktar sig till blivande förskollärare, redan verksamma lärare som arbetar i förskoleklass och till lärare som tar emot elever från förskoleklass.
*650 7$aMatematikundervisning
*650 7$aFörskolan
*650 7$aFörskolepedagogik
*650 0$aEducation, Preschool
*650 7$aFörskoleklass
*653  $aMatematikundervisning
*653  $aFörskoleklass
*7001 $aPalmér, Hanna,$d1974-$4aut$0https://libris.kb.se/53hls7np04h0jfj#it
*852  $hEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Lukk
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
B ex 1Utlånat30.12.2023Bjärred vuxenavdelningEab