Hylla
Författare/Namn
Titel Matematikundervisning i förskoleklass
Utgivning, förlag, etc. Studentlitteratur, Lund : [2020]
SAB Klassning
Upplaga
Omfång 110 sidor illustrationer 23 cm
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning I en tid där förskoleklassen nyligen har blivit obligatorisk, samtidigt som den diskuteras som skolform, är en bok om förskoleklassens särart mer aktuell är någonsin. Den här boken handlar om förskoleklassens matematikundervisning och fungerar både i utbildning och som inspiration. Boken tar upp de matematiska förmågor och det matematiska innehåll som skrivs fram i förskoleklassens styrdokument. Författarna illustrerar och problematiserar arbetssätt och arbetsformer för förskoleklassens matematikundervisning och vad dessa innebär för förskoleklassens lärare. I boken beskrivs också vad som är unikt med den svenska förskoleklassen och jämförelser görs med motsvarande skolformer i andra, främst nordiska, länder. Bland annat beskrivs vilka matematiska innehåll som fokuseras i olika länders styrdokument och vilken roll leken har i förskoleklassens matematikundervisning. Matematikundervisning i förskoleklass riktar sig till blivande förskollärare, redan verksamma lärare som arbetar i förskoleklass och till lärare som tar emot elever från förskoleklass.
Term
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*00014270cam a2202569 i 4500
*001327264
*00520220503142625.0
*008191206s2020 sw ||||e||||||000 0|swe|d
*020 $a9789144132570$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789144132570
*035 $a(SE-LIBR)t5s3w78nr4lhvnnm
*041 $aswe
*08204$a372.7044$223/swe
*084 $a97$2msc
*084 $aEabta.01$2kssb/8
*1001 $avan Bommel, Jorryt,$d1974-
*24510$aMatematikundervisning i förskoleklass /$cJorryt van Bommel, Hanna Palmér.
*250 $aUpplaga 1
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c[2020]
*300 $a110 sidor$billustrationer$c23 cm
*520 $aI en tid där förskoleklassen nyligen har blivit obligatorisk, samtidigt som den diskuteras som skolform, är en bok om förskoleklassens särart mer aktuell är någonsin. Den här boken handlar om förskoleklassens matematikundervisning och fungerar både i utbildning och som inspiration. Boken tar upp de matematiska förmågor och det matematiska innehåll som skrivs fram i förskoleklassens styrdokument. Författarna illustrerar och problematiserar arbetssätt och arbetsformer för förskoleklassens matematikundervisning och vad dessa innebär för förskoleklassens lärare. I boken beskrivs också vad som är unikt med den svenska förskoleklassen och jämförelser görs med motsvarande skolformer i andra, främst nordiska, länder. Bland annat beskrivs vilka matematiska innehåll som fokuseras i olika länders styrdokument och vilken roll leken har i förskoleklassens matematikundervisning. Matematikundervisning i förskoleklass riktar sig till blivande förskollärare, redan verksamma lärare som arbetar i förskoleklass och till lärare som tar emot elever från förskoleklass.
*650 7$aMatematikundervisning
*650 7$aFörskolan
*650 7$aFörskolepedagogik
*650 0$aEducation, Preschool
*650 7$aFörskoleklass
*653 $aMatematikundervisning
*653 $aFörskoleklass
*7001 $aPalmér, Hanna,$d1974-$4aut$0https://libris.kb.se/53hls7np04h0jfj#it
*852 $hEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.