Hylla
Författare/Namn
Titel Lyssna, reagera och agera : förskolans, skolans och fritidshemmets möte med barn och elever som upplever våld i nära relationer
Utgivning, förlag, etc. Studentlitteratur, Lund : [2020]
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning Lyssna, reagera och agera syftar till att ge en ökad förståelse och kunskap om barn och elever som upplever våld i nära relationer. Boken handlar om hur personal i förskola, skola och fritidshem kan identifiera, bemöta och samverka kring den här formen av barn misshandel. Innehållet i boken utgår både från författarnas egen forskning och tidigare forskning som handlar om förskolans och skolans uppdrag och utmaningar i samband med våld eller annan problematik inom familjen. Boken är främst avsedd för blivande och verksam personal inom förskola, skola och fritidshem – barn skötare, förskollärare, lärare, pedagoger inom fritidshem, EHT-personal och rektorer eller andra verksamhetschefer. Boken lämpar sig också för socionomutbildningar och till verksamma inom socialtjänsten och andra verksamheter där det bedrivs socialt arbete. Den vänder sig även till andra verksamheter där yrkesverksamma möter utsatta barn och ungdomar, exempelvis inom hälso- och sjukvården eller inom olika typer av fritidsverksamhet.
Term
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a i 4500
*001330492
*00520220317093405.0
*008200305s2020 sw |||||||||||000 0|swe|d
*020 $a9789144129389$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789144129389
*035 $a(SE-LIBR)8ll6bqqp6035jp2r
*041 $aswe
*08204$a362.76$223/swe
*084 $aEaae$2kssb/8
*084 $aVnam$2kssb/8
*084 $aOhfb-c$2kssb/8
*1001 $aMarkström, Ann-Marie,$d1956-
*24510$aLyssna, reagera och agera :$bförskolans, skolans och fritidshemmets möte med barn och elever som upplever våld i nära relationer /$cAnn-Marie Markström & Ann-Charlotte Münger.
*250 $aUpplaga 1
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c[2020]
*300 $a250 sidor$c22.3 cm
*520 $aLyssna, reagera och agera syftar till att ge en ökad förståelse och kunskap om barn och elever som upplever våld i nära relationer. Boken handlar om hur personal i förskola, skola och fritidshem kan identifiera, bemöta och samverka kring den här formen av barn misshandel. Innehållet i boken utgår både från författarnas egen forskning och tidigare forskning som handlar om förskolans och skolans uppdrag och utmaningar i samband med våld eller annan problematik inom familjen. Boken är främst avsedd för blivande och verksam personal inom förskola, skola och fritidshem – barn skötare, förskollärare, lärare, pedagoger inom fritidshem, EHT-personal och rektorer eller andra verksamhetschefer. Boken lämpar sig också för socionomutbildningar och till verksamma inom socialtjänsten och andra verksamheter där det bedrivs socialt arbete. Den vänder sig även till andra verksamheter där yrkesverksamma möter utsatta barn och ungdomar, exempelvis inom hälso- och sjukvården eller inom olika typer av fritidsverksamhet.
*650 7$aBarn som far illa
*650 7$aVåld i familjen
*650 7$aSkolan
*650 7$aFörskolan
*650 7$aFritidshem
*650 7$aVåld mot barn
*650 2$aDomestic Violence
*650 2$aSchools
*650 2$aChild Day Care Centers
*7001 $aMünger, Ann-Charlotte,$d1962-$4aut$0https://libris.kb.se/xv8ck9cg02jgn3n#it
*8528 $cEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.