Hylla
Författare/Namn
Titel Barns digitala aktiviteter : samspel mellan barn, lärare och digitala teknologier i förskolan
Utgivning, förlag, etc. Liber, Stockholm : [2020]
SAB Klassning
Upplaga
Omfång 184 sidor illustrationer 21 cm
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning Alla barn i förskolan ska ges förutsättningar att utveckla en adekvat digital kompetens och få möjlighet att grundlägga ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till digital teknik. Läroplanens nya skrivningar innebär att det blir nödvändigt för förskollärare att kunna stötta barnen i denna process genom att utveckla sin egen digitala kompetens. Men vad betyder egentligen adekvat digital kompetens och vad kan det innebära för förskolans del?
Term
ISBN
Antal i kö:
*00007365cam a2201261 i 4500
*001330934
*00520200602115207.0
*008200201s2020 sw ||||e||||||000 0|swe|d
*020 $a9789147127719$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789147127719
*035 $a(SE-LIBR)2d82sgrn0fwkmtpw
*041 $aswe
*08204$a372.1334$223/swe
*084 $aEabx.01$2kssb/8
*1001 $aNilsen, Malin,$d1974-
*24510$aBarns digitala aktiviteter :$bsamspel mellan barn, lärare och digitala teknologier i förskolan /$cMalin Nilsen.
*250 $aFörsta upplagan
*264 1$aStockholm :$bLiber,$c[2020]
*300 $a184 sidor$billustrationer$c21 cm
*520 $aAlla barn i förskolan ska ges förutsättningar att utveckla en adekvat digital kompetens och få möjlighet att grundlägga ett kritiskt och ansvarsfullt förhållningssätt till digital teknik. Läroplanens nya skrivningar innebär att det blir nödvändigt för förskollärare att kunna stötta barnen i denna process genom att utveckla sin egen digitala kompetens. Men vad betyder egentligen adekvat digital kompetens och vad kan det innebära för förskolans del?
*650 7$aFörskolan
*650 7$aDigital kompetens
*650 0$aComputer literacy
*650 0$aEducation, Preschool
*8528 $cEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.