Hylla
Författare/Namn
Titel Motiverande undervisning : att använda speldesign för att skapa motivation
Utgivning, förlag, etc. Studentlitteratur, Lund : [2020]
SAB Klassning
Upplaga
Omfång 97 sidor illustrationer 31 cm
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning Motiverande undervisning handlar om hur man kan använda metoder och design ifrån spelsammanhang i undervisningen för att skapa större motivation hos eleverna. Med ett annat ord kallas detta spelifiering och det har visat sig vara ett framgångsrikt sätt att fånga elevernas intresse och öka deras engagemang kring lärandet. Motiverande undervisning är ett resurspaket som består av en tryckt bok och digitala resurser. I de digitala resurserna finns filmer där författaren Adam Palmquist förklarar grunderna i speldesign och svarar på vanliga frågor kring spelifiering. Där finns också planeringsdokument och annat material som man kan skriva ut och använda i klassrummet. Den tryckta boken består av tre delar. I den inledande teoridelen presenteras de fyra grundpelarna i speldesign; målsättning, regler, återkoppling och socialt sammanhang. Därefter följer en tydlig genomgång av hur man kan planera sin undervisning för mer motivation och olika exempel på spelelement och hur de kan användas. Det är till exempel konkreta förslag på hur man ger eleverna överblick över stoffet, skapar olika svårighetsnivåer eller hanterar tiden för arbetet så att det blir effektivt. Längst bak i boken finns också exempel på hur lärare har använt speldesign inom olika ämnen för att skapa en mer motiverande undervisning. Adam Palmquist har lång erfarenhet av att arbeta med spelifiering i klassrummet för att motivera olika elevkategorier. Han är en omtyckt föreläsare och har också skrivit den mer teoretiska boken Det spelifierade klassrummet.
Term
ISBN
Antal i kö:
*00004639cam a22006617i 4500
*001333549
*00520200827113930.0
*008200409s2020 sw ||||e||||||000 0|swe|d
*020 $a9789144133607$qspiralbunden
*035 $a(BOKR)9789144133607
*035 $a(SE-LIBR)1ch3dc71zrztxqn7
*041 $aswe
*08204$a370.154$223/swe
*084 $aEaacb$2kssb/8
*084 $aRdcb$2kssb/8
*1001 $aPalmquist, Adam,$d1983-
*24510$aMotiverande undervisning :$batt använda speldesign för att skapa motivation /$cAdam Palmquist.
*250 $aUpplaga 1
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c[2020]
*300 $a97 sidor$billustrationer$c31 cm
*520 $aMotiverande undervisning handlar om hur man kan använda metoder och design ifrån spelsammanhang i undervisningen för att skapa större motivation hos eleverna. Med ett annat ord kallas detta spelifiering och det har visat sig vara ett framgångsrikt sätt att fånga elevernas intresse och öka deras engagemang kring lärandet. Motiverande undervisning är ett resurspaket som består av en tryckt bok och digitala resurser. I de digitala resurserna finns filmer där författaren Adam Palmquist förklarar grunderna i speldesign och svarar på vanliga frågor kring spelifiering. Där finns också planeringsdokument och annat material som man kan skriva ut och använda i klassrummet. Den tryckta boken består av tre delar. I den inledande teoridelen presenteras de fyra grundpelarna i speldesign; målsättning, regler, återkoppling och socialt sammanhang. Därefter följer en tydlig genomgång av hur man kan planera sin undervisning för mer motivation och olika exempel på spelelement och hur de kan användas. Det är till exempel konkreta förslag på hur man ger eleverna överblick över stoffet, skapar olika svårighetsnivåer eller hanterar tiden för arbetet så att det blir effektivt. Längst bak i boken finns också exempel på hur lärare har använt speldesign inom olika ämnen för att skapa en mer motiverande undervisning. Adam Palmquist har lång erfarenhet av att arbeta med spelifiering i klassrummet för att motivera olika elevkategorier. Han är en omtyckt föreläsare och har också skrivit den mer teoretiska boken Det spelifierade klassrummet.
*650 7$aStudiemotivation
*650 7$aUndervisning
*650 7$aSpelutveckling
*650 0$aTeaching
*650 0$aMotivation in education
*852 $hEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.