Hylla
Författare/Namn
Uniform titel Matematik for lærerstuderende, My, Elever med særlige behov . Svenska
Titel Matematik för lärare My. Elever med särskilda behov
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Omfång
Term
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a 7a 4500
*001339553
*00520211110155223.0
*008110618s2011 sw |||||||||||000 0|swe|c
*020 $a9789140673985$qhäftad
*020 $a9140673987
*035 $a(SE-LIBR)12231208
*0411 $aswe$hdan
*08204$a372.7$222
*084 $aEabt$2kssb/8
*1001 $aJess, Kristine
*24010$aMatematik for lærerstuderende, My, Elever med særlige behov .$lSvenska
*24510$aMatematik för lärare$nMy.$pElever med särskilda behov /$cKristine Jess, Jeppe Skott och Hans Christian Hansen; översättning:Joachim Retzlaff.
*264 1$aMalmö :$bGleerups,$c2011
*300 $a68 s.$bfig.
*650 7$aMatematikundervisning
*650 7$aElever med särskilda behov
*650 7$aDidaktik
*653 $aMatematikundervisning
*653 $aElever med särskilda behov
*7001 $aSkott, Jeppe
*7001 $aHansen, Hans Christian
*7001 $aRetzlaff, Joachim,$d1952-$4trl$0https://libris.kb.se/sq468lwb3lw8k83#it
*8528 $cEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Inledning 5 Tre exempel på olika behov 5 Elever i matematiksvårigheter 9 Diagnoser/beteckningar 9 Orsaker till matematiksvårigheter 12 Medicinska/neurologiska orsaker 13 Psykologiska orsaker 14 Sociologiska orsaker 17 Didaktiska orsaker 19 Hur många elever är i matematiksvårigheter? 21 Evaluering och "testning" av elever 21 Undervisning av elever i matematiksvårigheter 22 Elever med särskilda förutsättningar 29 NCTM om särskilt begåvade elever 29 Matematikprojekt för elever med särskilda förutsättningar 31 Projektet i Hamburg 31 Århus-projektet 32 Lyngby-projektet 32 Matematiktävlingar 36 Georg Mohr-tävlingen 37 KappAbel-tävlingen 37 Tvåspråkiga elever och matematik 41 Lika tillgång till matematik 41 Tvåspråkiga elever - en avgränsning 42 Tvåspråkiga och matematik i internationell belysning 42 Den språkliga aspekten, läsning i matematik 45 Svenska erfarenheter, PRIM-gruppen 45 En undersökning av språket i danska folkskolans slutprov 48 IMPACT, ett amerikanskt projekt för tvåspråkigas matematikundervisning 50 Fokus på tvåspråkiga elevers kompetenser, inte på deras brister 53 Duktiga elevers språkskifte 57 Möjliga åtgärder 59 Mångfald - ett enda problem? ett problem? en utgångspunkt för spännande undervisning? 60 Sammanfattning av boken: Elever med särskilda behov i matematik 63 Litteratur 64 Förslag till vidare läsning 68