Hylla
Författare/Namn
Uniform titel Matematik for lærerstuderende, My, Elever med særlige behov. Svenska
Titel Matematik för lärare My. Elever med särskilda behov
Utgivning, förlag, etc.
SAB Klassning
Omfång
Term
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a 7a 4500
*001339553
*00520211110155223.0
*008110618s2011 sw |||||||||||000 0|swe|c
*020 $a9789140673985$qhäftad
*020 $a9140673987
*035 $a(SE-LIBR)12231208
*0411 $aswe$hdan
*08204$a372.7$222
*084 $aEabt$2kssb/8
*1001 $aJess, Kristine
*24010$aMatematik for lærerstuderende, My, Elever med særlige behov.$lSvenska
*24510$aMatematik för lärare$nMy.$pElever med särskilda behov /$cKristine Jess, Jeppe Skott och Hans Christian Hansen; översättning:Joachim Retzlaff.
*264 1$aMalmö :$bGleerups,$c2011
*300 $a68 s.$bfig.
*650 7$aMatematikundervisning
*650 7$aElever med särskilda behov
*650 7$aDidaktik
*653 $aMatematikundervisning
*653 $aElever med särskilda behov
*7001 $aSkott, Jeppe
*7001 $aHansen, Hans Christian
*7001 $aRetzlaff, Joachim,$d1952-$4trl$0https://libris.kb.se/sq468lwb3lw8k83#it
*8528 $cEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Inledning 5 Tre exempel på olika behov 5 Elever i matematiksvårigheter 9 Diagnoser/beteckningar 9 Orsaker till matematiksvårigheter 12 Medicinska/neurologiska orsaker 13 Psykologiska orsaker 14 Sociologiska orsaker 17 Didaktiska orsaker 19 Hur många elever är i matematiksvårigheter? 21 Evaluering och "testning" av elever 21 Undervisning av elever i matematiksvårigheter 22 Elever med särskilda förutsättningar 29 NCTM om särskilt begåvade elever 29 Matematikprojekt för elever med särskilda förutsättningar 31 Projektet i Hamburg 31 Århus-projektet 32 Lyngby-projektet 32 Matematiktävlingar 36 Georg Mohr-tävlingen 37 KappAbel-tävlingen 37 Tvåspråkiga elever och matematik 41 Lika tillgång till matematik 41 Tvåspråkiga elever - en avgränsning 42 Tvåspråkiga och matematik i internationell belysning 42 Den språkliga aspekten, läsning i matematik 45 Svenska erfarenheter, PRIM-gruppen 45 En undersökning av språket i danska folkskolans slutprov 48 IMPACT, ett amerikanskt projekt för tvåspråkigas matematikundervisning 50 Fokus på tvåspråkiga elevers kompetenser, inte på deras brister 53 Duktiga elevers språkskifte 57 Möjliga åtgärder 59 Mångfald - ett enda problem? ett problem? en utgångspunkt för spännande undervisning? 60 Sammanfattning av boken: Elever med särskilda behov i matematik 63 Litteratur 64 Förslag till vidare läsning 68