Webbsök

Drömmen om det digitala : skolan, digitaliseringen och ett förändrat lärande
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Författare/Namn
Titel
  • Drömmen om det digitala : skolan, digitaliseringen och ett förändrat lärande
Utgivning, förlag, etc.
  • NA förlag, Malmö : [2020]
SAB Klassning
Upplaga
  • Första upplagan
Omfång
  • 129 sidor illustrationer 21 cm
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • Digitaliseringen skulle öppna upp världen för eleverna. En ny skola skulle skapas. Men blev resultatet det alla hoppades på? I Drömmen om det digitala söker Joakim Sveland och Elias Granath svar på varför digitaliseringen och internet – världens genom tiderna mest kraftfulla verktyg för att förmedla och skapa information – inte förbättrar resultaten i skolan. “Frågan är inte om tekniken är bra eller dålig. Det handlar om att förstå hur internet påverkar oss, hur det förändrar vårt sätt att vara och vårt sätt att tänka. Endast så kan vi närma oss de digitala verktygens pedagogiska potential.” Joakim Sveland och Elias Granath är båda yrkesverksamma lärare. 2018 startade de Informationspedagogerna, en verksamhet där de skriver och föreläser om hur digitaliseringen förändrar och påverkar vårt lärande.
Term
Medarbetare
ISBN
  • 9789188229588
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     cam a        i 4500
*001339655
*00520230612135148.0
*008201211s2020    sw |||||||||||000 0|swe|d
*020  $a9789188229588$qhäftad
*035  $a(BOKR)9789188229588
*035  $a(SE-LIBR)r460zqlrpkqh2825
*041  $aswe
*08204$a371.334$223/swe
*084  $aEabx$2kssb/8
*084  $aEaac$2kssb/8
*1001 $aGranath, Elias,$d1980-
*24510$aDrömmen om det digitala :$bskolan, digitaliseringen och ett förändrat lärande /$cElias Granath och Joakim Sveland.
*250  $aFörsta upplagan
*264 1$aMalmö :$bNA förlag,$c[2020]
*300  $a129 sidor$billustrationer$c21 cm
*520  $aDigitaliseringen skulle öppna upp världen för eleverna. En ny skola skulle skapas. Men blev resultatet det alla hoppades på? I Drömmen om det digitala söker Joakim Sveland och Elias Granath svar på varför digitaliseringen och internet – världens genom tiderna mest kraftfulla verktyg för att förmedla och skapa information – inte förbättrar resultaten i skolan. “Frågan är inte om tekniken är bra eller dålig. Det handlar om att förstå hur internet påverkar oss, hur det förändrar vårt sätt att vara och vårt sätt att tänka. Endast så kan vi närma oss de digitala verktygens pedagogiska potential.” Joakim Sveland och Elias Granath är båda yrkesverksamma lärare. 2018 startade de Informationspedagogerna, en verksamhet där de skriver och föreläser om hur digitaliseringen förändrar och påverkar vårt lärande.
*650 7$aDigitalisering
*650 7$aInlärning
*650 7$aDatorstödd undervisning
*7001 $aSveland, Joakim,$d1982-$4aut$0https://libris.kb.se/cvc7qg0c9hr4r8jt#it
*8528 $cEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Lukk
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
L ex 1Tillgängligt Lomma vuxenavdelningEab