Hylla
Författare/Namn
Titel Hur gör vi med pojkarna? : om didaktikens betydelse för en likvärdig skola
Utgivning, förlag, etc. Studentlitteratur, Lund : [2021]
SAB Klassning
Upplaga
Omfång 212 sidor illustrationer 23 cm
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning Ger skolan pojkar och flickor samma möjligheter att lyckas? Under lång tid har pojkars och flickors meritvärden skilt sig åt, till flickornas fördel. Tidigare forskning pekar ut en rad olika förklaringar till varför dessa skillnader uppstår, och där de flesta orsaker kopplas till egenskaper och företeelser inom pojkgruppen...
Term
Medarbetare
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a i 4500
*001345087
*00520211007111337.0
*008210703s2021 sw |||||||||||000 0|swe|d
*020 $a9789144141343$qdanskt band
*035 $a(BOKR)9789144141343
*035 $a(SE-LIBR)v8387623spt7vvp2
*041 $aswe
*08204$a371.8211$223/swe
*084 $aEaaa $2kssb/8
*084 $aEmi$2kssb/8
*084 $aOhj$2kssb/8
*1001 $aÅhslund, Ingela,$d1970-
*24510$aHur gör vi med pojkarna? :$bom didaktikens betydelse för en likvärdig skola /$cIngela Åhslund & Lena Boström.
*250 $aUpplaga 1
*264 1$aLund :$bStudentlitteratur,$c[2021]
*300 $a212 sidor$billustrationer$c23 cm
*520 $aGer skolan pojkar och flickor samma möjligheter att lyckas? Under lång tid har pojkars och flickors meritvärden skilt sig åt, till flickornas fördel. Tidigare forskning pekar ut en rad olika förklaringar till varför dessa skillnader uppstår, och där de flesta orsaker kopplas till egenskaper och företeelser inom pojkgruppen...
*650 7$aPojkar
*650 7$aUtbildning
*650 7$aSkolan
*650 7$aUndervisning$xgenusaspekter
*650 7$aDidaktik$xgenusaspekter
*7001 $aBoström, Lena,$d1960-$4aut$0https://libris.kb.se/dbqsth1x2489tbg#it
*852 $cEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.