Webbsök

Resiliens i förskolan : att stärka barns välmående, delaktighet och handlingskraft
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eab
Författare/Namn
Titel
  • Resiliens i förskolan : att stärka barns välmående, delaktighet och handlingskraft
Utgivning, förlag, etc.
  • Natur Kultur Läromedel Stockholm : [2022]
SAB Klassning
Upplaga
  • Första utgåvan
Omfång
  • 200 sidor 21 cm
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • Resiliens, det vill säga förmågan att hantera förändringar och utmaningar, är central för att må bra och lära. Att arbeta med resiliens i pedagogisk verksamhet handlar om att stärka barns förmåga att hantera vardagen, att arbeta med fokus på barns inre resurser och förståelse av sig själva i relation till omvärlden. Resiliens i förskolan ger både teoretisk kunskap och praktiska exempel på hur du som personal i förskolan målmedvetet kan utveckla barns flexibilitet och förmåga att anpassa sig till vardagens förändringar eller kriser. Det mellanmänskliga samspelet är en röd tråd i arbetssätten som beskrivs, liksom strävan att lyfta barns styrkor och skapa möjlighet till delaktighet och handlingskraft.?Boken ger ett brett perspektiv på resiliens och skiftar fokus från risker till resurser, från individ till grupp och omvärld. Den vänder sig till dig som vill lyssna in, bekräfta och utmana barnen i en trygg gemenskap för ökat välmående och lärande.
Term
Medarbetare
ISBN
  • 9789127829046
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     cam a        i 4500
*001356767
*00520230323135354.0
*008211204s2022    sw |||||||||||000 0|swe|d
*020  $a9789127829046$qdanskt band
*035  $a(BOKR)9789127829046
*035  $a(SE-LIBR)4jzs6n2m27h2w2kt
*041  $aswe
*08204$a372.21019$223/swe
*084  $aEab.01$2kssb/8
*084  $aDofa$2kssb/8
*084  $aEaae$2kssb/8
*1001 $aFuru, Ann-Christin,$d1971-
*24510$aResiliens i förskolan :$batt stärka barns välmående, delaktighet och handlingskraft /$cAnn-Christin Furu & Mia Heikkilä.
*250  $aFörsta utgåvan
*264 1$aStockholm :$bNatur Kultur Läromedel$c[2022]
*300  $a200 sidor$c21 cm
*520  $aResiliens, det vill säga förmågan att hantera förändringar och utmaningar, är central för att må bra och lära. Att arbeta med resiliens i pedagogisk verksamhet handlar om att stärka barns förmåga att hantera vardagen, att arbeta med fokus på barns inre resurser och förståelse av sig själva i relation till omvärlden. Resiliens i förskolan ger både teoretisk kunskap och praktiska exempel på hur du som personal i förskolan målmedvetet kan utveckla barns flexibilitet och förmåga att anpassa sig till vardagens förändringar eller kriser. Det mellanmänskliga samspelet är en röd tråd i arbetssätten som beskrivs, liksom strävan att lyfta barns styrkor och skapa möjlighet till delaktighet och handlingskraft.?Boken ger ett brett perspektiv på resiliens och skiftar fokus från risker till resurser, från individ till grupp och omvärld. Den vänder sig till dig som vill lyssna in, bekräfta och utmana barnen i en trygg gemenskap för ökat välmående och lärande.
*650 7$aFörskolan
*650 7$aSocialt samspel
*650 7$aFörskollärare
*650 7$aFörskolebarn$xpsykologiska aspekter
*650 4$aResiliens (prel/S)
*7001 $aHeikkilä, Mia,$d1975-$4aut$0https://libris.kb.se/53hltscp4jx1j7s#it
*8528 $cEab
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Lukk
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
L ex 1Tillgängligt Lomma vuxenavdelningEab