Hylla
Författare/Namn
Titel
Utgivning, förlag, etc. Liber, Stockholm : [2022]
SAB Klassning
Upplaga
Omfång 190 sidor illustrationer 24 cm
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning Alla barn och unga kommer till skolan med förhoppningar, ett öppet sinne och en lust att lära och utvecklas. Elever är unika och olika. För att kunna möta elever med större behov behövs en teoretisk grund och förståelse, men även verktyg, för hur du som lärare kan göra. Praktisk inkludering utgår från inkludering och kombinerar denna värdegrund med specialpedagogik och kunskap om vad olika elever behöver för att ges bättre förutsättningar för lärande.
Term
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a i 4500
*001360716
*00520230308114643.0
*008211130s2022 sw |||||||||||000 0|swe|d
*020 $a9789147143252$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789147143252
*035 $a(SE-LIBR)2gw7xvz50v3p38pb
*041 $aswe
*08204$a371.94$223/swe
*084 $aEu$2kssb/8
*1001 $aLeifler, Emma,$d1972-
*24510$aPraktisk inkludering /$cEmma Leifler.
*250 $aFörsta upplagan
*264 1$aStockholm :$bLiber,$c[2022]
*300 $a190 sidor$billustrationer$c24 cm
*520 $aAlla barn och unga kommer till skolan med förhoppningar, ett öppet sinne och en lust att lära och utvecklas. Elever är unika och olika. För att kunna möta elever med större behov behövs en teoretisk grund och förståelse, men även verktyg, för hur du som lärare kan göra. Praktisk inkludering utgår från inkludering och kombinerar denna värdegrund med specialpedagogik och kunskap om vad olika elever behöver för att ges bättre förutsättningar för lärande.
*650 7$aInkluderande utbildning
*650 7$aSpecialundervisning
*650 7$aVärdegrund
*650 7$aGrundskolan
*650 7$aGymnasieskolan
*650 7$aBemötande
*650 7$aElever med särskilda behov
*650 7$aBarn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning
*650 7$aNeuropsykiatriska diagnoser
*650 7$aLärare och elever
*8528 $cEu
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.