Hylla
Författare/Namn
Titel Nya vägar till en likvärdig skola : hur teorier om antipluggkultur leder fel och vad vi istället kan göra för att fler pojkar ska lyckas i skolan
Utgivning, förlag, etc. Liber, Stockholm : [2022]
SAB Klassning
Upplaga
Omfång
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning Trots stora och över tid ökande betygsskillnader mellan könen, fortsätter skolan ännu efter 25 år luta sig mot teorier om en maskulinitetsskapande antipluggkultur som förklaringsmodell till pojkars sämre skolprestationer. Med utgångspunkt att skolan är för viktig för att inte vara jämställd, pekar Fredrik Zimmerman här på nya vägar för att fler elever ska lyckas. I centrum står frågan om begriplighet, då forskning slår fast att pojkar som grupp inte väljer att prestera sämre i skolan.
Term
ISBN
Antal i kö:
*000 cam a i 4500
*001361744
*00520230315103623.0
*008220304s2022 sw |||||||||||000 0|swe|d
*020 $a9789147144280$qhäftad
*035 $a(BOKR)9789147144280
*035 $a(SE-LIBR)3j9f5prq1dvm6wmk
*041 $aswe
*08204$a370.151$223/swe
*084 $aEaaa$2kssb/8
*1001 $aZimmerman, Fredrik, $d1978-
*24510$aNya vägar till en likvärdig skola :$bhur teorier om antipluggkultur leder fel och vad vi istället kan göra för att fler pojkar ska lyckas i skolan /$cFredrik Zimmerman.
*250 $aFörsta upplagan
*264 1$aStockholm :$bLiber,$c[2022]
*300 $a143 sidor$c21 cm
*520 $aTrots stora och över tid ökande betygsskillnader mellan könen, fortsätter skolan ännu efter 25 år luta sig mot teorier om en maskulinitetsskapande antipluggkultur som förklaringsmodell till pojkars sämre skolprestationer. Med utgångspunkt att skolan är för viktig för att inte vara jämställd, pekar Fredrik Zimmerman här på nya vägar för att fler elever ska lyckas. I centrum står frågan om begriplighet, då forskning slår fast att pojkar som grupp inte väljer att prestera sämre i skolan.
*650 7$aSkolan
*650 7$aUtbildning
*650 7$aPojkar
*650 7$aStudieresultat
*650 7$aJämställdhet
*8528 $cEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.