Webbsök

Nya vägar till en likvärdig skola : hur teorier om antipluggkultur leder fel och vad vi istället kan göra för att fler pojkar ska lyckas i skolan
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Eaa
Författare/Namn
Titel
  • Nya vägar till en likvärdig skola : hur teorier om antipluggkultur leder fel och vad vi istället kan göra för att fler pojkar ska lyckas i skolan
Utgivning, förlag, etc.
  • Liber, Stockholm : [2022]
SAB Klassning
Upplaga
  • Första upplagan
Omfång
  • 143 sidor 21 cm
Anmärkning: Innehållsbeskrivning, sammanfattning
  • Trots stora och över tid ökande betygsskillnader mellan könen, fortsätter skolan ännu efter 25 år luta sig mot teorier om en maskulinitetsskapande antipluggkultur som förklaringsmodell till pojkars sämre skolprestationer. Med utgångspunkt att skolan är för viktig för att inte vara jämställd, pekar Fredrik Zimmerman här på nya vägar för att fler elever ska lyckas. I centrum står frågan om begriplighet, då forskning slår fast att pojkar som grupp inte väljer att prestera sämre i skolan.
Term
ISBN
  • 9789147144280
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     cam a        i 4500
*001361744
*00520230315103623.0
*008220304s2022    sw |||||||||||000 0|swe|d
*020  $a9789147144280$qhäftad
*035  $a(BOKR)9789147144280
*035  $a(SE-LIBR)3j9f5prq1dvm6wmk
*041  $aswe
*08204$a370.151$223/swe
*084  $aEaaa$2kssb/8
*1001 $aZimmerman, Fredrik,$d1978-
*24510$aNya vägar till en likvärdig skola :$bhur teorier om antipluggkultur leder fel och vad vi istället kan göra för att fler pojkar ska lyckas i skolan /$cFredrik Zimmerman.
*250  $aFörsta upplagan
*264 1$aStockholm :$bLiber,$c[2022]
*300  $a143 sidor$c21 cm
*520  $aTrots stora och över tid ökande betygsskillnader mellan könen, fortsätter skolan ännu efter 25 år luta sig mot teorier om en maskulinitetsskapande antipluggkultur som förklaringsmodell till pojkars sämre skolprestationer. Med utgångspunkt att skolan är för viktig för att inte vara jämställd, pekar Fredrik Zimmerman här på nya vägar för att fler elever ska lyckas. I centrum står frågan om begriplighet, då forskning slår fast att pojkar som grupp inte väljer att prestera sämre i skolan.
*650 7$aSkolan
*650 7$aUtbildning
*650 7$aPojkar
*650 7$aStudieresultat
*650 7$aJämställdhet
*8528 $cEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.
Vis
Lukk
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
L ex 1Tillgängligt Lomma vuxenavdelningEaa