Webbsök

Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • Ep
Författare/Namn
Titel
  • Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
Utgivning, förlag, etc.
  • Studentlitteratur, Lund : 2003
SAB Klassning
Omfång
  • 209 s.
Ämnesord
Medarbetare
ISBN
  • 91-44-04114-4
Antal i kö:
  • 0 (0)
*000     nam         3
*00168516
*008       2003           e     |||  0|swe  
*020  $a91-44-04114-4$x91-44-04114-4
*035  $a68516
*0411 $aswe$hnor
*082  $a378.17
*084  $aEpab$2kssb
*084  $aEaaca$2kssb
*084  $aEpabf$2kssb
*084  $aAefe$2kssb
*1001 $aDysthe, Olga
*24500$aSkriva för att lära :$bskrivande i högre utbildning /$cOlga Dysthe, Frøydis Hertzberg, Torlaug Løkensgard Hoel ; översättning: Sten Andersson
*249  $aSkrive for å lære (norska.
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2003
*300  $a209 s.
*653  $aSkrivprocessen
*653  $aUppsatsskrivning
*653  $aPortföljmetodik
*653  $aSkrivarkurser
*653  $aUppsatshandledning
*653  $aInlärning
*7001 $aHertzberg, Frøydis
*7001 $aHoel, Torlaug Løkensgard
*7001 $aAndersson, Sten
*850  $aLoBj
*852  $hEp
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

Förlagsinformation: Att lära sig skriva facktexter innebär att tillägna sig en ämneskultur genom att skriva sig in i den. Skrivandet är inte bara en nödvändig studiekompetens och en allt viktigare yrkeskompetens, utan skrivandet är i grunden en lärostrategi.Skriva för att lära är en introduktionsbok som visar att skrivandet som process är ett viktigt redskap för lärande och tankeutveckling. Läsaren introduceras i olika sätt att läsa och föra anteckningar, olika skrivstrategier och sätt att lägga upp eller strukturera en facktext.

Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
L ex 1Utlånat08.01.2024Lomma vuxenavdelningEp