Hylla
Författare/Namn
Titel Flickor, pojkar och pedagoger : jämställdhetspedagogik i praktiken
Utgivning, förlag, etc. Sveriges utbildningsradio (UR, Stockholm : 2003
SAB Klassning
Omfång
Anmärkning: Allmän
Ämnesord
Medarbetare
Institution
ISBN
Antal i kö:
*000 nam 3
*00169328
*008 2003 e ||| 0|swe
*020 $a91-25-02004-8$x91-25-02004-8
*035 $a69328
*035 $a(SwLnBT)4566926
*082 $a372.15
*084 $aEaaa.01$2kssb
*084 $aEab.01$2kssb
*084 $aOhj-c $2kssb
*1001 $aWahlström, Kajsa
*24500$aFlickor, pojkar och pedagoger :$bjämställdhetspedagogik i praktiken /$cKajsa Wahlström ; illustrationer: Gunnar Kaj
*260 $aStockholm :$bSveriges utbildningsradio (UR,$c2003
*300 $a222 s :$bill.
*500 $aTitel från omsl.
*653 $akönsroller
*653 $aförskolepedagogik
*7001 $aKaj, Gunnar$4ill.
*7102 $aSveriges utbildningsradio$4pbl$0131896
*850 $aLoBj
*852 $hEaa
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här
för att vara den första som skriver ett omdöme.
Inledning 3 Fanns det mer att se? 11 1. Tillsammans men var för sig 12 2. Det börjar redan på BB 18 3. Huvudroller och biroller 25 4. Inte byta roller, utan vidga dem 33 Vad skulle vi titta på? 37 5. Dags att börja, men hur? 38 6. Från papper och penna till videokamera 47 7. Öh, skicka mjölken - om att vara hjälpsam och om att analysera film 56 8. Idrott - att följa regler och använda kroppen 63 9. I kuddrummet och på gården - att bestämma, välja eller göra något annat i stället 70 Vad gör vi nu då? 81 10. Den bistra sanningen 82 11. Vi måste göra något. Insatser som gör det värre 95 12. Behov och makt 101 13. Gemenskap 111 14. Positiv förstärkning 121 Vår jämställdhetspedagogik 133 15. Att arbeta mot tydliga mål 134 16. Matro på olika sätt 142 17. Skogspromenader 151 18. Vad roligt att du kommer i dag! 160 19. Leken ger övning 169 20. Att välja 178 21. Närhet och självständighet 190 Förskolan - en del av en större värld 194 22.Vad händer sedan med barnen? 195 23. Det finns så många hinder ... och så många lösningar! 201 24. Helheten består av delar 212 Några lästips 222 Några filmtips 223